Přejít k hlavnímu obsahu

Češi milují televizi: většina z vás za sledování platí, i když vyloženě nemusíte

Jakub Fišer 26.11.2024

Máte doma televizi? A pokud ano, co a jak na ní sledujete? To je jen pár otázek z nové studie, kterou nechala vypracovat Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) spolu s agenturou NMS. Cílem bylo zjistit, jak Češi sledují televizi, jaký podíl má v roce 2024 internetové vysílání proti klasickému pozemnímu.

Kapitoly článku

Jen 9 % lidí nemá televizi

Důležité zjištění hned na úvod je, že 91 % ze vzorku dotazovaných obyvatel České republiky má doma televizi, takže jen necelá desetina televizi vůbec nemá. Nicméně 70 % respondentů odpovědělo, že doma mohou sledovat vysílání online – a to buď přes televizi připojenou k internetu, anebo v případě absence televize přes mobil, tablet nebo počítač.

Konkrétnější informace pak odpovídají na otázku, jak Češi sledují své oblíbené pořady. Největší část grafu (41 %) patří lidem, kteří využívají online: ať už televizní služby typu O2 TV, Vodafone TV a další (28 % ze zmíněných 41 %), tak streamovací platformy typu Netflix, Voyo (12 %), anebo tzv. červené tlačítko, tedy HbbTV (2 %). Dalších 5 % sleduje primárně YouTube.

Jak Češi sledují své oblíbené pořady?
info ikonka
Zdroj: se svolením NMS / APMS
Jak Češi sledují své oblíbené pořady?
Jaký typ pořadů sledují a na čem?
info ikonka
Zdroj: se svolením NMS / APMS
Jaký typ pořadů sledují a na čem?

Češi za obsah rádi platí

A zde je důležité zmínit, že většina už volí internet, což je zajímavé především z toho pohledu, že jde de facto o tu nejdražší variantu. Takový divák musí zaplatit za internetové připojení v jeho lokalitě, následně za využívání televizní služby, popřípadě VOD platformy, což je investice několik stovek korun každý měsíc.

Naopak klasické pozemní terestriální vysílání (DVB-T2) sleduje pouze 31 % respondentů. Zbylých 23 % pak pro sledování televize, filmů a seriálů využívá kabelové a satelitní služby.

Mohlo by vás zajímat

Trend – pozemní televize zajímá čím dál méně lidí

Trend je jasný, což dokazuje i meziroční srovnání agentury NMS. Zatímco cestu k placenému obsahu přes internet si našlo o 6 % Čechů více než vloni, terestriální i kabelové a satelitní sledování na popularitě ztrácí. Konkrétně o 1 % u DVB-T2, respektive 5 % u kabelu a satelitu.

Existuje však pár pozoruhodných výjimek, kdy u určitého typu obsahu uživatelé využívají více pozemní terestriální vysílání než online. Jde o zpravodajství a hudební kanály. Slušný podíl v porovnání s onlinem má DVB-T2 i u hobby pořadů, dokumentů, dětských pořadů a českých filmů či seriálů.

Zdroj: APMS tisková zpráva


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme