Na diskuzních fórech společnosti Google se hromadí stížnosti uživatelů, kterým zmizela data z Disku Google. V několika případech jim cloudová služba dokonce ohlásila, že Disk byl obnoven do stavu před několika měsíci, později přidané soubory chybí a historie provedených úprav neobsahuje ani uložení, ani smazání souborů.
V prvním příspěvku, který se na toto téma objevil, uživatel hlásil, že přišel o všechny své soubory uložené od května tohoto roku. Podobně na tom byli i jiní uživatelé. Jeden z postižených dokonce přišel o všechna data, uložená od roku 2019. Týká se to nejen souborů, které byly uloženy na Disku Google, ale také všech dat, která se na cloudové úložiště dostala v rámci backupu při synchronizaci s počítačem.
Docela smůla: zatím není jasné, zda půjde ztracené soubory obnovit
Google o stížnostech ví a tvrdí, že na řešení pracuje. Dodává: "Tento problém v současnosti prověřují naši produktoví inženýři. Čekáme na analýzu příčin a návrhy způsobů jejich řešení."
Doposud ale také není jasné, jaké procento uživatelů je tímto problémem dotčeno a zda se u všech problém projevuje stejně. V některých případech stačilo k Disku Google přistoupit z jiného zařízení a vše bylo v pořádku. Také se prozatím neví, zda se podaří u ostatních uživatelů soubory obnovit.
Pro všechny, kdo využívají cloudové úložiště Disk Google a ukládají si tam například důležité informace a soubory, jde o jasný vzkaz. Určitě je vhodné nespoléhat pouze na cloud. Je nanejvýš důležité si zálohy pořizovat i na fyzické úložiště, například extrerní disk.
Člen týmu podpory Disku Google také upozorňoval, aby uživatelé neklikali na tlačítko "Odpojit účet" v aplikaci Disk Google pro desktop. Varoval také před mazáním nebo přesouváním složky s daty aplikace, která se nachází na cestě:
- Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFS
- macOS: ~/Library/Application Support/Google/DriveFS