„Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 % a s tím jsme velmi spokojeni,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz, a dodává, že firma postavená čistě na domácím kapitálu danící své příjmy výlučně v České republice s minimální vazbou na veřejné rozpočty a dotační programy dokáže úspěšně konkurovat globálním digitálním obrům.
Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 %, v RTB dokonce o 45 %. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům. Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou pak podle Zimy pokračovat i letos – bude se prodávat stále více programaticky a ukazuje se, že na vzestupu je i nativní reklama.
V roce 2018 spustil Seznam.cz vlastní celoplošnou terestricky vysílanou televizní stanici a vstoupil nákupem rádií Expres FM a Classic Praha na rozhlasový trh. „V letošním roce budeme pokračovat ve vývoji produktů s vysokou přidanou hodnotou pro české uživatele i lokální inzerenty s velkým důrazem na domovskou stránku, Vyhledávání, Email a Mapy. Budeme nadále rozvíjet obsahová partnerství, stejně tak budeme pokračovat v produkci a dalším rozvoji vlastního, kvalitního a nezávislého obsahu,“ představuje Zima plány na následující měsíce.