Přejít k hlavnímu obsahu

Prodej mobilů oslabuje: jedině čínské značky Huawei a Honor tomu vzdorují

Jiří Palyza 19.10.2023
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Celosvětový prodej smartphonů klesl ve třetím čtvrtletí 2023 v porovnání s předchozím rokem o osm procent. Jedná se už o devátý kvartál v řadě, kdy je patrný pokles. Na druhou stranu je jistou nadějí, že ve srovnání s předchozím kvartálem byl zaznamenán mírný nárůst o dvě procenta.

Kapitoly článku

Důvod hledejme v pomalém oživení trhu, které za očekáváním zaostává. Růst oproti předchozímu kvartálu, a to zejména pozitivní výsledky za září, je dobrým signálem do budoucna.

Lídrem světového trhu i nadále zůstává Samsung

Galaxy Z Flip 5
info ikonka
Zdroj: Michal Bareš, Chip
K vedoucí pozici jihokorejského výrobce přispívají modely jako například Galaxy Z Flip 5.

Samsung si i nadále udržuje pozici světové jedničky a ve třetím čtvrtletí měl na celkovém prodeji pětinový podíl. Nová generace skládaček Samsungu se ale setkala se smíšenými reakcemi. Nicméně model Galaxy Z Flip 5 si vedl téměř dvakrát lépe než jeho předchozí verze. Ve středním cenovém segmentu pak zůstávají lídrem trhu modely řady A.

Apple je na druhém místě, Xiaomi, Oppo a Vivo obsazují pozice tři až pět

iPhone 15
info ikonka
Zdroj: Apple / iPhone 15 Pro press kit
Na druhé pozici je Apple, a to i díky nejnovějšímu modelu iPhone 15.

Americký Apple se usadil na druhém místě s tržním podílem 16 %, ačkoliv dostupnost nejnovější řady iPhone 15 je omezená. Tato řada ale byla prozatím přijata dobře.

Mohlo by vás zajímat

Pětici nejúspěšnějších výrobců smartphonů doplňují značky Xiaomi, Oppo a Vivo. Všechny tři zaznamenaly meziroční pokles. Ve třetím kvartále se zaměřily především na posílení svých pozic na klíčových trzích, kam patří domácí Čína a Indie. Na zahraničních trzích své úsilí naopak přibrzdily.

Honor, Huawei a Transsion Group rostou

Smartphone Huawei P60
info ikonka
Zdroj: Michal Bareš, Chip
Huawei P60 Pro: jeden z telefonů, který se prodává docela dobře.

Jedinými značkami, které ve třetím čtvrtletí zaznamenaly meziroční růst, byly Honor, Huawei a Transsion Group. Huawei zabodovala uvedením řady Mate 60 na čínský trh, zatímco Honoru se dařilo v zámoří. Značky Transsion těžily z oživení trhů na Blízkém východě a v Africe.

Celý rok 2023 s klesajícími čísly

Region Blízkého východu a Afriky byl jediným trhem, který ve třetím čtvrtletí zaznamenal meziroční růst. Většina ostatních, včetně Severní Ameriky, západní Evropy a Jižní Koreje, zaznamenala prudký pokles.

Celkově se očekává a nevyznívá to nijak optimisticky, že trh se smartphony jako celek dosáhne v tomto desetiletí nejnižší úrovně.

Zdroj: Counterpoint.com


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme