Důvod hledejme v pomalém oživení trhu, které za očekáváním zaostává. Růst oproti předchozímu kvartálu, a to zejména pozitivní výsledky za září, je dobrým signálem do budoucna.
Lídrem světového trhu i nadále zůstává Samsung
Samsung si i nadále udržuje pozici světové jedničky a ve třetím čtvrtletí měl na celkovém prodeji pětinový podíl. Nová generace skládaček Samsungu se ale setkala se smíšenými reakcemi. Nicméně model Galaxy Z Flip 5 si vedl téměř dvakrát lépe než jeho předchozí verze. Ve středním cenovém segmentu pak zůstávají lídrem trhu modely řady A.
Apple je na druhém místě, Xiaomi, Oppo a Vivo obsazují pozice tři až pět
Americký Apple se usadil na druhém místě s tržním podílem 16 %, ačkoliv dostupnost nejnovější řady iPhone 15 je omezená. Tato řada ale byla prozatím přijata dobře.
Pětici nejúspěšnějších výrobců smartphonů doplňují značky Xiaomi, Oppo a Vivo. Všechny tři zaznamenaly meziroční pokles. Ve třetím kvartále se zaměřily především na posílení svých pozic na klíčových trzích, kam patří domácí Čína a Indie. Na zahraničních trzích své úsilí naopak přibrzdily.
Honor, Huawei a Transsion Group rostou
Jedinými značkami, které ve třetím čtvrtletí zaznamenaly meziroční růst, byly Honor, Huawei a Transsion Group. Huawei zabodovala uvedením řady Mate 60 na čínský trh, zatímco Honoru se dařilo v zámoří. Značky Transsion těžily z oživení trhů na Blízkém východě a v Africe.
Celý rok 2023 s klesajícími čísly
Region Blízkého východu a Afriky byl jediným trhem, který ve třetím čtvrtletí zaznamenal meziroční růst. Většina ostatních, včetně Severní Ameriky, západní Evropy a Jižní Koreje, zaznamenala prudký pokles.
Celkově se očekává a nevyznívá to nijak optimisticky, že trh se smartphony jako celek dosáhne v tomto desetiletí nejnižší úrovně.
Zdroj: Counterpoint.com