Finanční ředitel herní divize Microsoftu, Tim Stuart, nedávno vyvolal rozruch svým náznakem, že se Xbox snaží rozšířit službu Game Pass na konkureční platformy. V té souvislosti zmínil PlayStation a Nintendo Switch. Jeho nadřízený to ale později popřel, takže to vše vyznělo spíš jako přání než reálný cíl.
Stuart ale také popisuje jiný scénář rozšíření služby Xbox Game Pass, podle kterého by Microsoft mohl nabídnout přístup ke službě výměnou za zobrazování reklamy.
Nakonec nejde o nic nového ani průlomového. Podobné kroky už podnikli velcí poskytovatelé streamovacích služeb, kteří své plány předplatného rozšířili o přístup podporovaný reklamou.
Tato možnost cílí nejen na hospodářsky vyspělé země, ale především na rozvíjející se trhy, kde roste skupina zákazníků, které chtějí oslovit a cítí v nich velký potenciál.
Jde především o regiony Afriky, jihovýchodní Asie a Indie, které nejsou zaměřené na konzole. Zde si Stuart dokáže představit model zpřístupnění služby Game Pass pro všechna zařízení, na kterých lze hrát. Zahrnoval by například 30 sekund sledování reklamy, což by odemklo dvě hodiny streamování her.
Microsoft se službou Xbox Game Pass financovanou reklamou zaměřuje především na africký trh
Zejména v Africe je velká cílová skupina pro takovou službu, protože 50 % populace je ve věku 23 let a nižším. Je vybavena mobilními telefony a další digitální technikou, má rostoucí příjem, ale rozpočet na dražší nákupy už nikoliv. Právě pro ni se Microsoft snaží najít nové obchodní modely.
Microsoft už související možnosti zkoumal dříve. V rámci programu Xbox Insider a dalších kanálů testoval nabídky herního času v rámci Xbox Game Pass výměnou za sledování reklam.
Nedávno bezpečnostní výzkumník, který si říká TitleOS, objevil změny v operačním systému Xboxu. Naznačují, že by mohla přijít nabídka patnáctiminutových bloků pro přístup ke službě Game Pass na základě "získaného času".
Zavedení takového modelu v už rozvinutých hospodářsky vyspělých zemích je v současné době nejisté. Je ale možné, že nabídku herního streamingu s reklamou Microsoft v plánovaných cílových regionech spustí. Zatím vše běží v teoretické rovině, i když vzhledem k úryvkům kódu se celá věc brzy může dostat do produkční fáze. Uvidíme, zda Redmond v nadcházejícím roce představí konkrétnější plány.
Zdroj: Windows Central