Před několika měsíci informoval deník Financial Times o plánech koncernu Meta na zpeněžení komunikátoru WhatsApp. Mimochodem k podobnému kroku nyní přistoupil v případě Facebooku a Instagramu. Uživatelům, kteří nebudou chtít do budoucna za služby sociálních sítí platit, se začne zobrazovat reklama.
Původní informace Financial Times byla rychle popřena. Nyní ale šéf WhatsAppu, Will Cathcart, o možných plánech na zpeněžení WhatsAppu brazilskému deníku Folha de S. Paulo přeci jen něco řekl.
Základní prostředí schránky komunikátoru by mělo být i nadále bez reklam. U nově zaváděných kanálů je ale situace jiná. V budoucnu by se například mohly objevit kanály, které budou přístupné pouze s placeným předplatným.
Reklama ve WhatsApp: Meta chce víc peněz
Na pozadí všeho jsou opět peníze. WhatsApp je drtivě nejoblíbenějším komunikátorem celosvětově, a tuto svou pozici má pevně v rukou. Nicméně její provozovatel, koncern Meta, na něm téměř nevydělává.
Na druhou stranu je všem jasné, že zavedení reklamy by mohlo mnoho uživatelů odradit. Proto se k tomuto kroku staví spousta zaměstnanců společnosti Meta kriticky. Případný zpoplatněný model bez reklam by také mohl narazit na velký odpor uživatelů.
Mohlo by vás zajímat
Meta se ale také potýká s řadou dalších finančních problémů, které jsou způsobeny hospodářskou situací. Přidávají se k tomu i miliardové pokuty, například v souvislosti s porušováním GDPR. Není proto překvapivé, že koncern hledá už delší dobu cesty, jak pomocí svých služeb generovat příjmy.
V případě Facebooku a Instagramu už první krok učinil. Do těchto služeb před pár dny reklamy zavedl a uživatelům, kteří je nechtějí, nabízí placené předplatné. V aplikaci stojí 310,99 Kč měsíčně. Zda bude podobná částka do budoucna požadována i za WhatsApp bez reklam, to teprve uvidíme.
Zdroj: Folha de S. Paulo, Financial Times