Zvěsti a různé informační úniky na téma zavedení reklam do WhatsAppu se už nějakou dobu objevují. Nyní, ač to zástupci Mety sice prozatím nepotvrdili, to vypadá, že reklamy v aplikaci oblíbeného komunikátoru se brzy stanou skutečností. Z pohledu uživatele s nepříliš potěšitelnou zprávou přišel server Financial Times. Šéf WhatsAppu, Will Cathcart, se proti tomu ale ve své reakci na síti X jednoznačně vymezil.
Zdroj: X/Will Cathcart (@wcathcart)This @FT story is false. We aren't doing this.
— Will Cathcart (@wcathcart) September 15, 2023
Also it looks like you misspelled Brian's name... https://t.co/Z47z9FC5yu
Meta v současnosti hledá nové zdroje příjmu a pravděpodobně přistoupí ke zpeněžení komunikátoru podobně, jako u jiných služeb. Tyto informační úniky se odvolávají na osoby, které jsou obeznámené s interními záležitostmi společnosti.
V pozadí tohoto rozhodnutí je skutečnost, že WhatsApp je stále nejoblíbenějším komunikátorem celosvětově, ale Meta, její vlastník a provozovatel, touto službou téměř nevydělává. Na druhou stranu je všem jasné, že zavedení reklamy by mohlo spoustu uživatelů odradit, a proto má mnoho zaměstnanců Mety k tomuto kroku své výhrady. Případná možnost zpoplatnění služby jako alternativy k aplikaci bez reklam by pravděpodobně také zvedla velkou vlnu kritiky.
Reklama ve WhatsApp: jak by to mohlo vypadat
Také Meta se v současné globálně nepříliš pozitivní hospodářské situaci potýká s jistými finančními problémy. Ač by to tak ještě donedávna nevypadalo, miliardové pokuty například v souvislosti s porušováním nařízení GDPR dělají své. Proto nepřekvapí, že koncern už nějakou dobu hledá další možnosti, jak pomocí služby WhatsApp generovat příjmy.
Jak by ale reklama ve WhatsApp mohla vypadat? Pokud věříme informačním únikům, nejpravděpodobnější model je ten, který používá Facebook. Reklamy by se pak mohly zobrazovat v přehledech chatů, nikoliv v samotných konverzacích.
Zdroj: Financial Times, X