Přejít k hlavnímu obsahu

Meta hledá další zdroje příjmu: přidání reklamy do WhatsAppu je tak jen otázou času

Jiří Palyza 16.09.2023
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Uživatelé oblíbeného online komunikátoru se pravděpodobně brzy dočkají reklam v aplikaci. Šéf WhatsAppu se proti tomu sice ohradil, ale spekulace přetrvávají.

Kapitoly článku

Zvěsti a různé informační úniky na téma zavedení reklam do WhatsAppu se už nějakou dobu objevují. Nyní, ač to zástupci Mety sice prozatím nepotvrdili, to vypadá, že reklamy v aplikaci oblíbeného komunikátoru se brzy stanou skutečností. Z pohledu uživatele s nepříliš potěšitelnou zprávou přišel server Financial Times. Šéf WhatsAppu, Will Cathcart, se proti tomu ale ve své reakci na síti X jednoznačně vymezil.

Zdroj: X/Will Cathcart (@wcathcart)

Meta v současnosti hledá nové zdroje příjmu a pravděpodobně přistoupí ke zpeněžení komunikátoru podobně, jako u jiných služeb. Tyto informační úniky se odvolávají na osoby, které jsou obeznámené s interními záležitostmi společnosti.

V pozadí tohoto rozhodnutí je skutečnost, že WhatsApp je stále nejoblíbenějším komunikátorem celosvětově, ale Meta, její vlastník a provozovatel, touto službou téměř nevydělává. Na druhou stranu je všem jasné, že zavedení reklamy by mohlo spoustu uživatelů odradit, a proto má mnoho zaměstnanců Mety k tomuto kroku své výhrady. Případná možnost zpoplatnění služby jako alternativy k aplikaci bez reklam by pravděpodobně také zvedla velkou vlnu kritiky.

Reklama ve WhatsApp: jak by to mohlo vypadat

WhatsApp na displeji mobilu
info ikonka
Zdroj: WhatsApp/Android
Je pravděpodobně pouze otázkou času, kdy Meta sáhne po nepopulárním kroku a začne uživatelům WhatsAppu v aplikaci zobrazovat reklamy.

Také Meta se v současné globálně nepříliš pozitivní hospodářské situaci potýká s jistými finančními problémy. Ač by to tak ještě donedávna nevypadalo, miliardové pokuty například v souvislosti s porušováním nařízení GDPR dělají své. Proto nepřekvapí, že koncern už nějakou dobu hledá další možnosti, jak pomocí služby WhatsApp generovat příjmy.

Mohlo by vás zajímat

Jak by ale reklama ve WhatsApp mohla vypadat? Pokud věříme informačním únikům, nejpravděpodobnější model je ten, který používá Facebook. Reklamy by se pak mohly zobrazovat v přehledech chatů, nikoliv v samotných konverzacích.

Zdroj: Financial Times, X


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme