Přejít k hlavnímu obsahu

Zní to jako pohádka: Čím nás překvapí systémy budoucnosti?

redakce 17.12.2018
info ikonka
Zdroj:

Prosperující systémy budoucnosti charakterizuje flexibilita, neomezenost a výrazný lidský faktor, jak uvádí zpráva Future Systems společnosti Accenture.

Svět podnikového IT zažívá radikální změnu, která je technická i kulturní, uvádí nová zpráva společnosti Accenture Future Systems (Systémy budoucnosti). Aby firmy uspěly ve světě neustálých změn a byly schopné rozsáhlých inovací, potřebují systémy, které jsou bezbariérové, flexibilní a obsahují výrazný lidský prvek.

Mnoho dnešních společností brzdí neuspořádaná směs zastaralých systémů a pracovních sil, které nemají potřebné znalosti nových technologií. Zároveň se nacházejí ve stavu, kdy jsou obklopeny rychle se rozvíjející konkurencí, která je formována technologiemi, které zahrnují prakticky nekonečnou sílu informatiky, neustálý tok dat a bezpočet nových způsobů použití umělé inteligence a internetu věcí (IoT).

Současné IT systémy nejsou stavěné na neustálé a zrychlující se změny, takže podle zprávy Future Systems potřebují společnosti rozvíjet a zavádět experimentální, pružnější a odolnější metody. To vyžaduje zcela nový způsob myšlení, práce, inovace, a hlavně pracovní sílu, která udrží krok s neúprosnou rychlostí změn technologií. Firmy by už o svých aplikacích, infrastruktuře a zaměstnancích neměly přemýšlet jako o samostatných a stabilních jednotkách, ale měly by se na ně dívat jako na vzájemně propojené a životaschopné systémy.

„V oblasti inovací mají společnosti stále značné mezery. Investují do těch, ze kterých sice mají nějaké zisky, ale často se jim nedaří dosahovat opakovaného a trvalého úspěchu,“ prohlásil Bhaskar Ghosh, generální ředitel skupiny Accenture Technology Services. „Místo toho potřebují systémy, které nejsou omezující, jsou flexibilní a lidské a umožní jim výrazně inovovat a generovat zisky, kterých nyní kvůli zastaralým systémům a procesům nemohou dosahovat. Systémy připravené na budoucnost charakterizuje kombinace aplikací, dat, infrastruktury a strategií v oblasti pracovních sil, které jsou založeny na spolupráci člověka a stroje, a jsou podporovány rozsáhlým ekosystémem.“

Zpráva identifikuje tři hlavní charakteristiky budoucích prosperujících systémů, které zcela změní způsob naší práce i života a kroky, které je třeba pro dosažení dlouhodobého úspěchu podniknout:

Bez hranic a omezení

Konvenční oblast IT je z praktického hlediska velmi omezující a neumožňuje rozvoj obchodních inovací. Dnešní nově vznikající systémy boří zajeté mantinely v rámci IT mezi společnostmi i mezi lidmi a stroji a vytvářejí nové místo pro inovace, které řeší významné obchodní, spotřebitelské i sociální problémy. První nezbytné kroky zahrnují zavádění cloudu v celé společnosti a zavádění metod decouplingu. Díky tomu bude možné snadněji odstraňovat překážky a bariéry v IT oblasti, které brzdí další rozvoj.

Flexibilita

Flexibilní systémy minimalizují limity, které společnostem brání rozvíjet zavádění rychlých a rozsáhlých inovací. Při využití dat a strojové inteligence se tyto systémy samy učí, zlepšují a přizpůsobují, a pomáhají tak firmám uspět v dynamicky se měnícím prostředí a požadavcích. Člověk je zde rovněž klíčovým prvkem, jenž prostřednictvím spolupráce se stroji může rychleji provádět spolehlivá rozhodnutí. Aby byla tato spolupráce opravdu efektivní, musí být založena na pružných a životaschopných strukturách.

Výrazný lidský prvek

Technologická rozhraní vytvářejí elegantní a jednoduché zkušenosti, které se koncentrují na byznys a požadavky zákazníků. Zpracování přirozeného jazyka, počítačové vidění, rozpoznávání hlasu, chytrý hardware a vizualizační nástroje jsou systémy, které umožňují poslouchat, vidět a chápat člověka nebo s ním mluvit. Firmy by měly začít s navrhováním systémů, které se přizpůsobí lidem – a přestat očekávat, že se lidé přizpůsobí systémům.

Letecká společnost Cathay Pacific Airways a jejich bonusový program Asia Miles nyní takové systémy zavádí. Používá zde například blockchain, mikroslužby a cloud. Díky tomu bude ze zákaznického věrnostního programu odstraňovat problémové body a vytvoří tak se svými partnery a členy přímější a silnější vazbu. Díky společnosti Accenture může Asia Miles nyní spouštět sofistikovanější nabídkové kampaně, a přilákat tak více obchodních partnerů i členů programu. Ti budou moci za své běžné výdaje získávat bonusové body rychleji a snadněji, a díky tomu se zvýší jejich loajalita.

Zpráva o systémech budoucnosti uvádí pracovní sílu jako jedinou důležitou investici, kterou mohou společnosti využít, aby mohly vytvořily prosperující systémy budoucnosti. Vyžaduje to transformaci strategie hledání talentů, které budou vybaveny pro éru spolupráce člověka a stroje, neustálé vzdělávání a nové přístupy k získávání schopných pracovních sil.

„Dostupnost pracovních sil zběhlých v oboru softwarového inženýrství je dnes pro firmy bezpochyby cennější než finanční kapitál,“ uvedl Adam Burden, vedoucí sekce softwarového inženýrství v Accenture. „Jsme svědky obrovského nárůstu potřeby nových systémových inženýrů, kteří opravdu rozumějí byznysu, znají různé koncepce softwarového rozvoje a umějí kreativně řešit problémy pro nasměrování byznysu na správnou cestu inovací a ziskovosti.“

 

 

 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme