Televize je pořád moderní
Průzkum veřejného míně přinesla Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) ve spolupráci s agenturou NMS Market Research. Vyplývá z něj, že televizor má doma a sleduje zhruba 9 z 10 Čechů a Češek. Nemyslete si však, že by mnoho z nich sledovalo klasické pozemní televizní vysílání DVB-T2. Až 91 % z dotázaných má jakoukoliv alternativu ke klasickému vysílání.
Dotazovaní lidé, kteří mají doma televizi, tráví v průměru jen 32 % času sledováním obvyklého vysílání. Mnohem víc, konkrétně 40 %, veškerého času tráví diváci u internetových služeb. Kabelová a satelitní televize už úplně ztratila svůj punc, aktuálně se na ní spoléhá necelá třetina dotazovaných (28 %).
„Je patrné, že lidé stále více obsahu v televizi sledují pomocí internetu. Televizi připojenou k internetu má 6 z 10 Čechů a do budoucna bude navíc podíl ještě růst,“ uvedl spoluautor výzkumu z agentury NMS Market Research Vít Pavliš.
Internet vyhrál nad DVB-T2
Internet už se stal standardem pro konzumaci videoobsahu přeš televizní obrazovky u mladších diváků. Data APMS ukazují, že například ve věkové skupině 18 až 24 let pocházelo 75 % obsahu, který sledovali respondenti na hlavní televizi z internetu. Hned 15 % obsahu pak pocházelo z klasické antény a 10 % ze satelitu nebo kabelového vysílání.
Téměř 6 z 10 domácností již využívá nějakou streamovací službu, nejpopulárnější jsou Netflix, Voyo a HBO Max. Televizi s širší nabídkou programů (ať už IPTV, satelitní, nebo kabelové vysílání) pak využívá 7 z 10 domácností, nejoblíbenějšími jsou O2 TV, následuje Vodafone TV, Skylink a T-Mobile TV.
Je to s podivem, protože právě tyto služby jsou zpoplatněné a jejich využívání stojí nižší jednotky stokorun měsíčně. Když se ale souhrn předplatných služeb sečte, je z toho pěkných pár tisíc. Přesto má pro Čechy tato drahá alternativa větší smysl než staré dobré pozemní vysílání.
Zdroj: APMS