Přejít k hlavnímu obsahu

Instagram má novou funkci pro reset doporučovaného obsahu: proč byste to měli hned udělat?

Jakub Fišer 21.11.2024
info ikonka
Zdroj: Solen Feyissa / Pixabay

Instagram přichází s inovativní funkcí: resetem doporučovacího algoritmu. Díky této novince restartujete veškerá data o zobrazování obsahu a začnete tzv. s čistým štítem. Proč byste to měli hned udělat?

Kapitoly článku

Doporučovací algoritmus má i svá rizika

Sociální sítě, Instagram nevyjímaje, funguje na tzv. doporučovacích algoritmech. Pokud na síti rádi sledujete vtipná videa zvířátek, technologické tipy nebo recepty, algoritmus si to zapamatuje a bude vám takového doporučovat víc.

Doporučovací algoritmus sleduje co lajkujete, komentujete, co vyhledáváte a dokonce i to, u jakého obsahu trávíte nejvíce času nebo která videa si přehráváte opakovaně. Zároveň můžete algoritmu i natvrdo říct, jaký typ obsahu se vám líbí, anebo který naopak konzumovat nechcete.

Mohlo by vás zajímat

Cílená reklama na Instagramu

Jenže skutečnost, že vám obsah na sociálních sítích jde naproti, má i svá negativa. Například podporuje závislost, protože díky doporučenému obsahu na síti strávíte mnohem víc času.

Největším rizikem je však cílená reklama – Instagram a i další sítě obchodují s daty o vašem oblíbeném obsahu se svými partnery, kteří se zaměřují na prodej zboží či zprostředkování direktivní reklamy. A ta jak známo patří k těm nejúčinnějším ve světě marketingu.

Instagram v úterý v příspěvku na svém webu oznámil velkou novinku – možnost resetovat doporučovací algoritmus. Jak to funguje? Jakmile algoritmus resetujete, budete muset doporučovací engine znovu naučit zobrazovat obsah, který chcete. Výhodou je, že může jít nový obsah; začnete zkrátka s čistým štítem.

Nevýhodou je, že Instagram nevymaže vaše data o sledování. Ta budou nadále podléhat podmínkám o soukromí dat uživatelů – zůstanou tedy dostupná k personalizaci vašeho obsahu například pro zmíněnou reklamu.

Reklama na Instagramu
info ikonka
Zdroj: Jakub Fišer, Chip.cz

Jak zrušit cílenou reklamu na Instagramu?

Možnost resetovat algoritmus zatím Instagram testuje a k dispozici by měla být pro uživatele na iOS i Androidu v řádu několika týdnů. Naštěstí Instagram umožňuje resetovat i tato personalizovaná data.

Stačí přejít do Nastavení aplikace –> Centrum účtů –> Předvolby pro reklamy –> Nastavení reklam –> Informace o aktivitě od partnerů pro reklamy a zde vyberte Zkontrolovat nastavení. Následně můžete vybrat Ano (použít informace k zobrazení direktivní reklamy), nebo Ne (nepoužívat informace k zobrazení direktivní reklamy).

Zdroj: Meta (1), Meta (2)


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme