Přejít k hlavnímu obsahu
Bezpečnost

Žádná sleva zadarmo (3. díl): jaká citlivá data odevzdáváte aplikaci Můj Albert?

Jakub Fišer 15.10.2023
info ikonka
Zdroj: se svolením Albert Česká republika

Věrnostní aplikace oblíbených supermarketových řetězců používá velká spousta lidí. Dobrovolně se tak stávají chodící reklamou na prodejnu potravin, drogerii nebo třeba knihkupectví. V nové minisérii článků se vydáme po stopách podmínek užití jednotlivých řetězců a pokusíme se rozkrýt, jaká data o svých uživatelích-klientech vlastně sbírají.

Kapitoly článku

Albert jako jeden z nejoblíbenějších

Společnost Albert patřící do nizozemské holdingu Ahold vstoupila na český trh v roce 1993, tedy mnohem dřív než Lidl či Kaufland. První zákazníky začal vítat až v květnu 2000. Díky rozlehlé síti jak hypermarketových, tak supermarketových prodejen je také de facto větší než oba výše zmínění. Podle oficiálních informací na českém trhu drží 337 prodejen a v roce 2021 měl tržby 61,44 miliard korun.

Jde o klasický hypermarket, nabízí sortiment třetích stran, ale částečně tlačí i svůj vlastní, popřípadě malých značek v rámci holdingu. Svůj věrnostní program spustil relativně pozdě, až v roce 2021. Aktuálně má podle informací na webu na 2 miliony lidí staženou aplikaci Můj Albert, která je k dostání na Androidu i iOS.

Jaká data o vás sbírá Můj Albert?

Věrnostní program funguje velmi podobně jako u Lidlu či Kauflandu, které jsme rozebírali v dřívějších článcích. V aplikaci na vás čekají kupony se slevou na vybraný sortiment. Zároveň za nákupy sbíráte kredity, které pak lze vyměnit za další doprovodné slevy na nákup.

Nutno pochválit Albert, že na svých webových stránkách velice přehledně v tabulce ukazuje, jaké informace o svých uživatelích sbírá a k čemu je pak využívá. Kromě klasik, jako je telefonní číslo, jméno, příjmení, pohlaví nebo datum narození pak eviduje i různé preference a chování zákazníků.

Mohlo by vás zajímat

Jde například o stravovací preference, preference způsobu přípravy jídla, ukládá také info o receptech, které vyhledáváte. Tyto údaje následně využívá k „optimalizaci aplikace“, „zasílání receptů a marketingových sdělení“ a také si vede „statistiku, analýzu trhu a vyhodnocuje nakupované zboží“.

Pokud hojně využíváte aplikaci, Albert se o vás také dozvídá vaši nákupní historii, může procházet účtenky, vaše nákupní seznamy, místo a čas nákupu nebo stav a využívání vašich věrnostních bodů. Ke všemu tomu dáváte souhlas stažením a zaregistrováním se do aplikace Můj Albert.

Můj Albert – čistý jako lilie

Podívejme se ale ještě, co k aplikaci uvádí z bezpečnostního hlediska obchod Google Play. Kupodivu prý s třetími stranami nejsou sdílena žádná data, což nelze říct o aplikacích Lidl Plus ani Kaufland Card.

Jinak Google píše, že Můj Albert shromažďuje osobní údaje, finanční údaje, také interakci s aplikací (tedy klidně i kam a jak často klikáte) a něco málo o samotném zařízení. Sebrané informace pochopitelně nezůstávají na vašem zařízení, při přenosu na servery Albertu jsou však šifrovány. Nutno uznat, že Můj Albert z hlediska podmínek působí o dost čistším a transparentnějším dojmem, než zmíněné aplikace od Schwarz Gruppe.

Zdroj: Albert, Google Play


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit



Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme