Přejít k hlavnímu obsahu
Bezpečnost

Žádná sleva zadarmo (2. díl): jaké informace o vás sbírá Kaufland?

Jakub Fišer 11.09.2023
info ikonka
Zdroj: se svolením Kaufland

Věrnostní aplikace oblíbených supermarketových řetězců používá velká spousta lidí. Dobrovolně se tak stávají chodící reklamou na prodejnu potravin, drogerie nebo třeba knihkupectví. V nové minisérii článků se vydáme po stopách podmínek užití jednotlivých řetězců a pokusíme se rozkrýt, jaká data o svých uživatelích-klientech vlastně sbírají.

Kapitoly článku

Kaufland a Lidl – jedna rodina

V minulém díle naší minisérie jsme se vydali do útrob podmínek programu Lidl Plus, který provozuje největší tuzemský supermarket Lidl. Druhé místo patří na českém trhu Kauflandu, který stejně jako Lidl spadá do německé rodiny Schwarz-Gruppe.

Kaufland disponuje na českém území 140 prodejnami, tedy alespoň dle dat z února 2023. Za loňský rok vykázal čistý zisk 3,2 miliardy korun a jde tedy o největší a nejúspěšnější hypermarket na českém trhu. S Lidlem si v tomto segmentu příliš nekonkuruje, protože Lidl je charakterizací diskont, tedy většinu jeho sortimentu představují produkty vlastních značek.

Co o vás sbírá program Kaufland Card?

Přestože Kaufland na český trh vstoupil již v roce 1998, svůj věrnostní program spustil až v říjnu 2015. Jmenuje se Kaufland Card a původně měl podobu klasické kartičky, dnes už je hlavně ve formě aplikace. Pro členy programu je přímo na prodejně připraveno mnoho slev, plus ještě v aplikaci lze aktivovat kupony na částečně personalizované slevy. V obou případech musíte při placení předložit věrnostní kartičku.

A třeba oblíbený způsob nakupování K-Scan, kdy skenujete zboží rovnou do aplikace a hned máte přehled o tom, kolik stojí celý váš nákup a kolik pak jednotlivé položky, tak ten vyloženě vyžaduje vlastnictví klubové kartičky.

Mohlo by vás zajímat

Co se týče samotných podmínek, Kaufland přímo uvádí, že personalizovaná nabídka slev a výhod je nedílnou součástí věrnostního programu. „Abychom Vám mohli poskytnout výhody plynoucí z vlastnictví Kaufland Card a současně Vám mohli nabídnout co možná nejlépe individualizované nabídky, musíme Vás blíže poznat,“ stojí v podmínkách.

Kaufland rovnou i varuje, že dochází k analýze spotřebitelských informací. To znamená, že Kaufland srovnává vaše zájmy a preference s ostatními zákazníky, díky čemuž vás může zařadit do určitě spotřebitelské skupiny a členům této skupiny nabídnout jednotné výhody. Potud vše v pořádku.

Níže v podmínkách Kaufland uvádí, jaké informace o svých klientech vlastně sbírá. Kromě kontaktních údajů jde také o hodnotné info z jednotlivých nákupů: „Při používání zákaznického účtu shromažďujeme údaje o prodejně Kaufland, ve které nakupujete a o Vašich nákupech, tj.  pobočka kde je nákup realizován, složení Vašeho nákupního košíku, produkty, které jste u nás zakoupili a v jakém množství a za jakou cenu, datum a čas Vašeho nákupu a způsob platby za Váš nákup (tj. hotovostní či bezhotovostní), informace o daních, body za nákup, ušetřeno s Kaufland Card, zašifrované číslo Kaufland Card,“ a ještě několik drobností.

Například: „Kromě toho shromažďujeme informace o používané verzi provozního systému a o značce příslušného zařízení.“ Hodí se připomenout, že Kaufland v podmínkách neuvádí, že by data sdílel s nějakými třetími stranami a tvrdí, že data uchovává šifrovaná.

Obchod Google Play na aplikaci Kaufland propálil, že shromažďuje osobní údaje a finanční data uživatele, třetím stranám prý může sdílet ID uživatele, platební údaje a zprávy či e-mail. Z tohoto hlediska jde tedy o mnohem menší riziko než u Lidl aplikace, která ale na druhou stranu žádná data vyloženě neshromažďuje.

Zdroj: Kaufland, Google Play


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit



Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme