Přejít k hlavnímu obsahu

Z Outlooku se stává nový nástroj pro sledování uživatelů: data jsou předávána stovkám firem

Jiří Palyza 19.01.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Nový Outlook od Microsoftu s sebou přináší závažný problém. Zpracování osobních údajů uživatelů, tedy především jejich zvyklostí při užívání internetu, vede k cílené reklamě.

Většina lidí zpravidla odklikne různá ujednání a prohlášení o ochraně dat, aniž by si je detailně přečetla. Pokud byste ale věnovali čas pečlivému pročtení toho, co se vlastně děje s vašimi daty, možná byste se dozvěděli šokující věci.

Podle nařízení Evropské komise o ochraně osobních údajů je totiž nutné upozornit na to, že údaje mohou být předány třetím stranám. Internetem v těchto dnech prošlo upozornění na skutečnost, že nová verze e-mailového klienta Microsoft Outlook ve svých zásadách informuje o předávání osobních údajů  772 reklamním partnerům.

Nový Outlook má do budoucna nahradit starší verzi. I zástupci švýcarské e-mailové služby Proton Mail celou věc nenechávají bez povšimnutí a komentují: "S uvedením nového Outlooku pro Windows se zdá, že svou e-mailovou aplikaci Microsoft proměnil v monitorovací nástroj pro cílenou reklamu." Předávání dat reklamním partnerům by mělo přinést lepší zacílení inzerce a obsahu na individuální zájmy uživatelů.

Žádné předávání dat z e-mailových konverzací

Pozor na sledování e-mailovým klientem
info ikonka
Zdroj: Freepik/rawpixel.com
Údaje o uživatelích aplikace Outlook jsou předávány třetím stranám. Nikoliv ale přímo z komunikace v elektronické poště.

Microsoft ukládá data uživatelů v cloudu. Nyní jsou třetím stranám předávány i další údaje. Ne vše je ale sdíleno s reklamními partnery. V reklamních směrnicích Microsoftu se uvádí, že informace, obrázky a další typ obsahu nesmí být přebírán přímo z konverzací v elektronické poště.

Abyste své osobní údaje vždy dostatečně ochránili, je dobré vždy pečlivě přečíst zásady ochrany osobních údajů. Také se vyplatí všimnout si části, která se týká reklamních partnerů. Pokud zde objevíte body, se kterými nesouhlasíte, stojí za to se porozhlédnout po méně zvědavých poštovních klientech.

Zdroj: Proton blog, MS Power User

Mohlo by vás zajímat


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme