Většina lidí zpravidla odklikne různá ujednání a prohlášení o ochraně dat, aniž by si je detailně přečetla. Pokud byste ale věnovali čas pečlivému pročtení toho, co se vlastně děje s vašimi daty, možná byste se dozvěděli šokující věci.
Podle nařízení Evropské komise o ochraně osobních údajů je totiž nutné upozornit na to, že údaje mohou být předány třetím stranám. Internetem v těchto dnech prošlo upozornění na skutečnost, že nová verze e-mailového klienta Microsoft Outlook ve svých zásadách informuje o předávání osobních údajů 772 reklamním partnerům.
Nový Outlook má do budoucna nahradit starší verzi. I zástupci švýcarské e-mailové služby Proton Mail celou věc nenechávají bez povšimnutí a komentují: "S uvedením nového Outlooku pro Windows se zdá, že svou e-mailovou aplikaci Microsoft proměnil v monitorovací nástroj pro cílenou reklamu." Předávání dat reklamním partnerům by mělo přinést lepší zacílení inzerce a obsahu na individuální zájmy uživatelů.
Žádné předávání dat z e-mailových konverzací
Microsoft ukládá data uživatelů v cloudu. Nyní jsou třetím stranám předávány i další údaje. Ne vše je ale sdíleno s reklamními partnery. V reklamních směrnicích Microsoftu se uvádí, že informace, obrázky a další typ obsahu nesmí být přebírán přímo z konverzací v elektronické poště.
Abyste své osobní údaje vždy dostatečně ochránili, je dobré vždy pečlivě přečíst zásady ochrany osobních údajů. Také se vyplatí všimnout si části, která se týká reklamních partnerů. Pokud zde objevíte body, se kterými nesouhlasíte, stojí za to se porozhlédnout po méně zvědavých poštovních klientech.
Zdroj: Proton blog, MS Power User