WhatsApp patří do koncernu Meta, jehož pravděpodobně nejznámější produkt je Facebook. Zdá se, že WhatsApp míří právě tímto směrem. Naznačují to nové funkce, které se objevily v nejnovější beta verzi aplikace. Stránky se statusem a kanály by brzy mohly vypadat zcela jinak.
Aktualizace stavu od vlastních kontaktů by se brzy mohly zobrazovat ve větších obdélníkových rámečcích. Cílem je umožnit lepší náhled na obsah a vzbudit více interakcí.
WhatsApp plánuje nový vzhled stránky stavu a kanálu
Nový vzhled velmi připomíná náhledy příběhů, které jsou uživatelům k dispozici v aplikaci Facebooku. V tuto chvíli není jasné, kdy a zda vůbec bude nový design uvolněn pro všechny uživatele aplikace WhatsApp.
Nejnovější změny v komunikátoru nicméně vyvolávají debaty o celkové proměně WhatsAppu. "WhatsApp jako sociální síť": pokud byste si tyto pojmy zkusili vyhledat na internetu, najdete řadu příspěvků, které se zabývají zařazením komunikátoru spíš do oblasti sociálních médií.
Záleží to samozřejmě na vnímání jednotlivých skupin a je jasné, že se současnými funkcemi se jednotlivé kategorie už v mnohém prolínají.
Tyto funkce WhatsAppu už silně připomínají sociální síť: je to správná cesta?
Už i na WhatsAppu si uživatelé mohou vytvářet osobní profily a už léta se mohou spojit s ostatními uživateli. Dříve to šlo pouze pomocí textové zprávy, dnes už samozřejmě i prostřednictvím hlasového či video hovoru.
Aktualizace stavu ve WhatsAppu je něco, co také umožňuje lidem sdílet každodenní události s přáteli a známými. Ale je tady jeden velký rozdíl: WhatsApp je stále pro mnoho z nás spíš soukromým prostorem, na rozdíl například od aplikací, jakými jsou Instagram nebo Facebook.
Změní se to do budoucna? Odpověď se hledá těžko. Jisté ale je, že WhatsApp už dávno není pouze aplikací pro textové konverzace a stále více se rozšiřuje o veřejný prostor. V rozhovoru pro New York Times Mark Zuckerberg sdělil, že se prostřednictvím WhatsAppu otevírá "nová kapitola" koncernu.
"Nová kapitola koncernu": Zuckerberg mluví v hádankách
Komunikátor by se tak mohl stát něčím jako "super aplikací", která v sobě sdružuje celou řadu funkcionalit. Prvním náznakem transformace jsou nové kanály: influenceři, politici, firmy i běžní uživatelé si mohou vytvářet vlastní kanály, což jsou vlastně informační zdroje. V nich pak lze publikovat textové zprávy, fotky, GIFy, videa, hlasové zprávy a dotazníky či jednodušší průzkumy.
V Brazílii už WhatsApp dokonce testuje možnost uložit si v aplikaci platební kartu a používat ji přímo prostřednictvím aplikace k platbám u autorizovaných obchodníků. Také to jde využít pro posílání peněz mezi přáteli.
Mohlo by vás zajímat
WhatsApp se rozhodně mění – od čistě online komunikační služby k něčemu jinému, mnohem komplexnějšímu. Jak bude aplikace do budoucna vypadat uvidíme teprve v následujících měsících. V jednom je ale snaha o jeho transformaci pochopitelná. Facebook pomalu ustupuje ze své někdejší slávy a řečí mladých jde o "službu pro důchodce". WhatsApp oproti tomu používají všichni, školáky nevyjímaje. Možná Meta vsadila na jeho kartu a do budoucna počítá, že se právě WhatsApp stane její stěžejní službou.
Zdroj: Sudkurier, The New York Times, WABetaInfo