Společnost Facebook najala řadu odborníků, kteří se zabývají šifrováním zpráv ve službě WhatsApp. Komunikace je v prostředí WhatsAppu šifrována metodou end-to-end, příslušné zprávy v aplikaci tak mohou číst pouze účastníci chatu, kterým jste k tomu dali svolení. Tuto možnost nemá ani samotná aplikace WhatsApp. To by uživatelům mělo zajistit, že jejich konverzace nejsou odposlouchávány. Nabízí se tedy otázka, jak z toho chce Facebook získat užitečné informace, aniž by zprávy dešifroval.
Podle informací serveru Android Authority je klíčovou metodou tzv. "homomorfní šifrování", které by umožnilo analyzovat data z komunikací aniž by tím bylo ohroženo soukromí účastníků chatů. Píše o tom ve svém příspěvku s názvem "Report: Facebook wants to analyze encrypted WhatsApp messages for ads". Stále ale není jasné, jak přesně by to mohlo fungovat.
Facebook hledá nové způsoby shromažďování dat
Apple nedávno umožnil uživatelům zakázat sledování aplikacemi. Facebook z toho radost nemá a hledá možnosti, jak si udržet přísun dat o uživatelích pro následné vyhodnocování. | Zdroj: Dimitri Karastelev/Unsplash
Co je ale na druhou stranu zcela evidentní, je účel celé akce. Facebook chce shromažďovat ještě více údajů o svých uživatelích, aby mohl poskytovat personalizovanou reklamu. Není překvapením, že Facebook tento záměr popřel. Toto téma přichází v době, kdy se Facebook potýká s určitými problémy. Před časem dal Apple svým uživatelům možnost zakázat všem aplikacím sledování, a to je samozřejmě pro Facebook trnem v oku.
Velká diskuse se také vedla o nových zásadách ochrany osobních údajů společnosti WhatsApp, které odradily mnoho uživatelů a přivedly je k jiným komunikačním službám. Není proto divu, že se Facebook snaží najít nové způsoby, jak získat údaje co největšího počtu lidí.