GameStylus se soustředí na hry typu adventure (tedy her s příběhem, kde hrdina jde za určitým cílem, přičemž cestou plní řadu úkolů), ale umožňuje i tvorbu dalších aplikací, například výukových. Při využití této platformy odpadá zdlouhavé programování a ošetřování různých systémových událostí – o to se právě postará systém GameStylus. Kromě grafiky jsou samozřejmě podporovány i zvuky nebo vícejazyčné prostředí. Použití systému i aplikací vytvořených uživateli je zdarma.
V systému GameStylus lze vytvořit hru pro mobilní telefony, tablety a další zařízení s operačním systémem Android. GameStylus se skládá z webového rozhraní, do kterého lze nahrát všechny prvky hry a určit, co se má ve hře dít, a z aplikace GameStylus, ve které lze hotové hry hrát. Z hotových her lze rovněž vytvořit samostatné aplikace, které si uživatelé mohou běžným způsobem stáhnout z Google Play nebo z dalších obchodů s aplikacemi pro Android.
V této chvíli jsou přímo na stránkách GameStylus.com k dispozici jednoduché hry pro malé děti, ale i dvě adventury – Rybka Alvin slaví Vánoce – a Mutanti versus Vyvolení: Únos. Vybrané hry jsou již k dispozici i jako samostatné aplikace na Google Play (zdarma nebo velmi levně).
K získání lepší představy o tom, jak lze v systému GameStylus tvořit hry, slouží videa a návody, které jsou aktuálně dostupné v českém a v anglickém jazyce.
Systém GameStylus i aktuálně dostupné hry byly vyvíjeny během cca 18 měsíců, další hry od týmu GameStylus jsou v různých fázích rozpracovanosti. Za projektem stojí tým složený z lidí se zkušenostmi s tvorbou adventure her pro PC, ale i z tvůrců, pro něž je GameStylus první takovou zkušeností.
Základní myšlenkou projektu je jednoduchost. Systém GameStylus staví na 2D i pseudo-3D grafice a po tvůrcích nevyžaduje žádné znalosti programování. Díky tomu jsou odstraněny všechny zásadní bariéry pro tvorbu adventure her i jednoduchých výukových aplikací: hlavní je nyní nikoli znalost technických detailů, ale chuť tvořit a nabídnout hráčům zajímavý příběh.