Minulý týden v pátek Google uvedl v rámci prezentace, zveřejněné v souvislosti s antimonopolním řízením vedeným proti společnosti, zajímavé číslo. Za to, že se v roce 2021 stal výchozím vyhledávačem v mobilních telefonech a webových prohlížečích, zaplatil 26,3 miliardy USD.
Vysoké výdaje za pozici výchozího vyhledávače ukazují, jak důležité je pro Google udržet si v této oblasti konkurenceschopnost. Zejména vzhledem k ostatním vyhledávačům, jakými jsou Bing nebo Yahoo, jde o tvrdý boj.
Google: proces žaloby pro omezování hospodářské soutěže už probíhá
Odborníci z branže se domnívají, že většina peněz jde společnosti Apple za zajištění vyhledávání Google jako výchozího nástroje ve webovém prohlížeči Safari v iPhonech a počítačích Mac.
Žaloba, která obsahuje i nároky vlády USA a desítek států vůči společnosti Google, obviňuje internetového giganta z nekalého bránění hospodářské soutěži. Vláda tvrdí, že dohody s vývojáři prohlížečů poškozují hospodářskou soutěž a podmínky rovné konkurence.
Mohlo by vás zajímat
Právník Google obvinění odmítl a vysvětlil, že uživatelé vyhledávání Google používají kvůli kvalitě výsledků vyhledávání, a to i když je například Bing výchozím vyhledávačem v systému Windows.
Podle čísel, která v pátek zazněla u soudu a která byla uvedena v souvislosti s "Google Search+ Margins", Google dosahuje příjmů v této oblasti v objemu více než 146 miliard USD.
Podíl nákladů na dosažení potřebné návštěvnosti, tedy zásahu na cílovou skupinu, je přes 26 miliard USD. Právní zástupce internetového gigantu také upozornil na skutečnost, že v prohlížečích lze výchozí vyhledávač snadno změnit.
Zdroj: CNBC