Přejít k hlavnímu obsahu

Víte, kolik platí Google za to, aby byl standardním vyhledávačem? Částka vám vyrazí dech

Jiří Palyza 31.10.2023
info ikonka
Zdroj: Array

Společnost Google poprvé oznámila výši částky, kterou platí za to, že se její vyhledávač na mnoha zařízeních zobrazuje jako výchozí. Částka byla součástí prezentace v rámci antimonopolního řízení v USA.

Kapitoly článku

Minulý týden v pátek Google uvedl v rámci prezentace, zveřejněné v souvislosti s antimonopolním řízením vedeným proti společnosti, zajímavé číslo. Za to, že se v roce 2021 stal výchozím vyhledávačem v mobilních telefonech a webových prohlížečích, zaplatil 26,3 miliardy USD.

Vysoké výdaje za pozici výchozího vyhledávače ukazují, jak důležité je pro Google udržet si v této oblasti konkurenceschopnost. Zejména vzhledem k ostatním vyhledávačům, jakými jsou Bing nebo Yahoo, jde o tvrdý boj.

Google: proces žaloby pro omezování hospodářské soutěže už probíhá

Vyhledávací pole Google na displeji smartphonu
info ikonka
Zdroj: Edho Pratama/Unsplash
Za to, aby jeho vyhledávač byl výchozím nástrojem na smartphonech a ve webových prohlížečích, platí americký internetový gigant miliardy.

Odborníci z branže se domnívají, že většina peněz jde společnosti Apple za zajištění vyhledávání Google jako výchozího nástroje ve webovém prohlížeči Safari v iPhonech a počítačích Mac.

Žaloba, která obsahuje i nároky vlády USA a desítek států vůči společnosti Google, obviňuje internetového giganta z nekalého bránění hospodářské soutěži. Vláda tvrdí, že dohody s vývojáři prohlížečů poškozují hospodářskou soutěž a podmínky rovné konkurence.

Mohlo by vás zajímat

Právník Google obvinění odmítl a vysvětlil, že uživatelé vyhledávání Google používají kvůli kvalitě výsledků vyhledávání, a to i když je například Bing výchozím vyhledávačem v systému Windows.

Podle čísel, která v pátek zazněla u soudu a která byla uvedena v souvislosti s "Google Search+ Margins", Google dosahuje příjmů v této oblasti v objemu více než 146 miliard USD.

Podíl nákladů na dosažení potřebné návštěvnosti, tedy zásahu na cílovou skupinu, je přes 26 miliard USD. Právní zástupce internetového gigantu také upozornil na skutečnost, že v prohlížečích lze výchozí vyhledávač snadno změnit.

Zdroj: CNBC


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme