Používání blokátorů reklam na platformách, jako je YouTube, je velmi rozšířené. Google však v současné době testuje nové metody, jak účinnost těchto nástrojů obejít, aby tak donutil uživatele reklamy shlédnout a nepřišel o příjmy, které mu z toho plynou. U malého testovacího počtu uživatelů se reklamní obsah již nezobrazoval jako samostatné reklamy, ale jako součást samotného videa.
Tato integrace reklam do videa na straně serveru znamená, že reklamní přerušení již není pro blokátory reklam rozpoznatelné. Zdroje se nepřepínají, jako je tomu u samostatných reklam.
Nová překážka pro adblocky na YouTube: reklamy se streamují společně s videem
Nová technika Googlu, která vkládá reklamy přímo do videa, by mohla blokátory reklam znefunkčnit. Reklamy jsou dynamické, pokud jde o délku zobrazení a jejich umístění, takže je obtížné je přeskočit nebo filtrovat. Zatímco rozšíření, jako je SponsorBlock, jsou schopna rozpoznat a blokovat označené sponzorské zprávy, u reklamy integrované na straně serveru je to prakticky nemožné.
Zdroj: GoogleWatchBlog