Automobilka Mercedes-Benz se dohodla na spolupráci s internetovým gigantem Google při dalším vývoji svého navigačního systému. Díky strategickému partnerství budou v budoucnu data a funkce z Map Google proudit do vlastního navigačního systému, oznámila společnost ve středu v Sunnyvale (Kalifornie). Tyto funkce budou zabudovány do vlastního operačního systému společnosti (MB.OS).
Plánovaný software pro automobily má být uveden v polovině desetiletí společně s novou platformou pro vozidla MMA. Systém MB.OS bude vyvíjet sám Mercedes, aby si zachoval plnou kontrolu nad vztahy se zákazníky a zajistil ochranu dat. MB.OS bude zasahovat do všech oblastí: infotainmentu (zábava a informace), vozidlových a komfortních funkcí, do řízením a nabíjení a do autonomního řízení. Propojení bude realizováno prostřednictvím cloudu. Operační systém oddělí hardware od softwaru a umožní tak rychlejší inovační cykly a zvýší flexibilitu a rychlost aktualizací.
Mercedes bude v budoucnu jezdit s Google Mapami i YouTube
Společnost se rozhodla být architektem vlastního operačního systému a nepřebírat systém od nikoho jiného, uvedl generální ředitel Ola Källenius. Například v budoucnu bude ve vozech k dispozici aplikace videoplatformy YouTube. Integrovány mají být aplikace videokonferenčních služeb Webex a Zoom, stejně jako poskytovatel her Antstream. Pro Mercedes je stále velmi důležitý čínský trh, který by měl být obsloužen obsahem od tamního online gigantu Tencent. Mercedes již nějakou dobu spolupracuje také s americkou společností Nvidia na vývoji autonomního řízení.
Mercedes očekává, že do konce desetiletí vzroste obrat z prodeje softwaru ve vozech na jednotky miliard euro. V roce 2025 by pak měly digitální služby vygenerovat samotný zisk ve výši jedné miliardy eur. Podle informací agentury Deutsche Presse investuje Mercedes do vývoje jednu až dvě miliardy eur ročně. V polovině desetiletí mají jeho výdaje na software tvořit 25 % rozpočtu na výzkum a vývoj.
Zdroj: techcrunch.com