Škola dotykem je výzkumný projekt, do kterého je v České republice zapojeno 12 škol. Realizuje ho nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) s podporou společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak. Dvanácti vybraným školám daly k dispozici celkem 350 tabletů, 12 interaktivních obrazovek a další potřebné technologické i softwarové vybavení. Toto vybavení umožňuje vytvořit ve třídě bezdrátovou síť a řídit výuku pomocí tabletů.
Škola dotykem: Gymnázium Žďár nad Sázavou
Vstupního výzkumného šetření se zúčastnilo 398 žáků a 85 učitelů. Cílem výzkumu, který bude probíhat až do konce školního roku, je zjistit přínos dotykových technologií ve výuce. Výsledky výzkumu jsou sice potěšující, ale rozhodně je nelze interpretovat jako úplně jednoznačné. Mimo jiné z nich vyplývá, že 62 procent žáků souhlasí s tvrzením: „Věřím tomu, že mi počítač/tablet pomůže lépe se učit“. Naopak 18 procent s ním nesouhlasí a 20 procent žáků prostě neví. S výrokem, že by je používání počítače/tabletu při výuce zpomalovalo, nesouhlasí 61 procent žáků. Kladně odpovědělo 21 procent a 18 procent z dotázaných neví. Žákům 2. stupně základních škol a studentům středních škol byl položen dotaz, nakolik je podle nich důležité učit se pomocí počítače/tabletu, protože jim to pomůže při dalším studiu. S tímto tvrzením souhlasí 70 procent, 20 procent neví a zbytek nesouhlasí. Zajímavý je také názor na používání počítače/tabletu ve více hodinách. Až 75 procent dotázaných by jejich častější používání uvítalo.
Také učitelé se v rámci vstupního šetření vyjadřovali k otázkám, například k tomu, jaký vliv má na žáky a studenty používání ICT ve výuce. Pozitivně hodnotili vliv na jejich úsilí, motivaci a radost z učení. Závěrečný průzkum bude probíhat až na konci školního roku, k deseti měsícům výuky s tablety se budou vyjadřovat učitele, žáci i ředitelé škol.