Revoluční algoritmus umožňuje přenos výtvarného stylu z ručně kreslené předlohy na portrétní fotografii tak, že věrně zachová jak identitu stylizované osoby, tak i základní charakteristiky použitého výtvarného média. Právě tím se platforma odlišuje od aplikací založených na použití neuronových sítí, jako jsou Prisma nebo DeepArt.
Software, který vznikl v týmu doc. Daniela Sýkory, dokáže věrně přenést výtvarný styl z existujícího ručně malovaného portrétu do videa obsahujícího reálnou lidskou tvář. Technika umí zachovat jak totožnost subjektu, tak i vizuální bohatství vzorové malby. Navíc umožňuje kontrolovat vizuální dynamiku obrazu v čase a tím se přiblížit vzhledu jinak velmi pracné totální animace, kde je každý snímek nakreslen rukou zvlášť.
Doc. Sýkora o projektu říká: „Puppetron by měl v brzké době najít přímé uplatnění v praxi, bude totiž integrován do nástroje Character Animator, jenž je součástí populárního balíku Creative Cloud od firmy Adobe. Jedná se vůbec o první úspěšný transfer technologie vyvinuté na Fakultě elektrotechnické ČVUT do profesionálního nástroje firmy Adobe.“
Video s prezentací Puppetron na konferenci Adobe Max je k dispozici na následujícím odkzau: https://youtu.be/UYZMyV6bqKo.