První český eGovernmentový projekt Czech POINT zažil rekordní rok. Uživatelé jej využili k pořízení 2,5 milionu výpisů. Za celých téměř šestnáct let existence služby se tak jednalo o nejvytíženější rok – ve srovnání s předcházejícím rokem byl nárůst přes 21 % a oproti doposud rekordnímu roku 2016 čísla narostla o více než 14 %.
Za vyšším využíváním služby stojí i možnost podávání žádostí o mimořádný příspěvek na dítě, čísla by ale i tak prolomila historický rekord. Výrazný je trend rostoucího zájmu o elektronickou komunikaci – rekordní byl počet žádostí o zřízení datové schránky i převod listinných dokumentů do elektronické podoby. Vyplývá to ze statistik systému, který pro Ministerstvo vnitra provozuje společnost NEWPS.CZ.
V loňském roce byl historicky rekordní počet žádostí o zřízení datové schránky na kontaktních místech veřejné správy - podalo ji téměř 149 tisíc občanů. Opět poklesl počet konverzí z elektronické do listinné podoby (232 tisíc celkem) a zároveň opakovaně rostl počet konverzí opačným směrem, tedy z listinné do elektronické podoby (471 tisíc). Výpisu z obchodního rejstříku si lidé v roce 2022 pořídili celkem 79 tisíc. Toto číslo již dlouhodobě každý rok klesá, stejně jako počet pořízených výpisů z katastru nemovitostí – lidé si jich v loňském roce pořídili celkem 138 tisíc. Na stabilní úrovni se drží výpis ze živnostenského rejstříku (29 tisíc) nebo všeobecně nejžádanější služba Czech POINTu, výpis z rejstříku trestů (664 tisíc). Za celou dobu existence Czech POINT systém poskytl přes 29,6 milionů výpisů.
V současné době má Czech POINT přes 7300 poboček na obecních úřadech, poštách, u notářů, v kancelářích Hospodářské komory, ale i na více než 100 zastupitelských úřadech v zahraničí.
Zdroj: NEWPS.CZ