Přejít k hlavnímu obsahu

Netflix zdarma? Nejnovější úniky o plánech oblíbené služby překvapily – dočkáme se novinky i v Česku?

Jiří Palyza 27.06.2024
info ikonka
Zdroj: Freepik

Všichni uživatelé, kteří pokukovali po Netflixu, ale doposud se zdráhali si jej předplatit hlavně kvůli ceně, mají důvod k radosti. Nejnovější úniky naznačují, že oblíbený poskytovatel streamingu zvažuje uvedení bezplatné verze.

Branže streamingových služeb by se mohla v krátké budoucnosti výrazně změnit. Podle nejnovějších informací agentury Bloomberg uvažuje vedení streamovací služby Netflix o spuštění modelu bezplatného streamingu obsahu, který by byl financován z reklamních přestávek.

Jiné podobné platformy už takovou možnost nabízejí, Netflix se tomu ale doposud bránil. O to více nejnovější informační únik o změně strategie překvapil a jistě by tato nabídka velmi potěšila nejednoho potenciálního diváka.

Informace unikla od lidí, kteří jsou obeznámeni s plány Netflixu na některých trzích. Netflix zvažuje zavedení bezplatných verzí streamovací služby konkrétně v Evropě a Asii a důvod je jednoduchý: vedení hledá další způsoby, jak zvýšit počet svých diváků, a tím i podíl na trhu streamovaného obsahu.

Mohou se na bezplatný Netflix těšit i čeští diváci?

Nabídka streamovaného obsahu na tabletu
info ikonka
Zdroj: PxHere
Streamovací služba Netflix by mohla brzy zavést možnost bezplatného plánu, financovaného reklamou. Cíle vedení firmy jsou čitelné: vybudování dalšího pilíře příjmu.

Ač se na první pohled zdá plánovaná nabídka velmi atraktivní, mnoho podrobností prozatím zůstává nejasných. Například se neví, zda bude v bezplatné verzi s reklamami k dispozici kompletní obsah, či zda bude přístup k filmům a seriálům omezen. A pokud ano, do jaké míry či podle jakého klíče.

Už dříve Netflix experimentoval s bezplatnou verzí streamingu v Keni, ale loni to zrušil. Vedení poté začalo diskutovat o tom, zda zavést bezplatnou službu na mnohem větších trzích, zejména tam, kde jsou populární bezplatné televizní stanice komerčního charakteru, tedy s reklamními bloky.

Mohlo by vás zajímat

V branži streamovaného obsahu je Netflix největším hráčem, tedy kromě YouTube, kde je ovšem obsah tvořen uživateli. Pokud ale jde o reklamu, jde stále spíš o menší firmu. A právě to chce vedení do budoucna změnit.

Společnosti, které doposud vydělávaly především na reklamě, jako například Google, nyní prodávají předplatné: YouTube Premium nebo YouTube TV. Firmy, které se zaměřovaly především na předplatné, jako právě Netflix nebo Spotify, nyní chtějí více vsadit na reklamu. A pochopitelně tím rozšířit zdroje svého příjmu.

Zdroj: Bloomberg


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme