Branže streamingových služeb by se mohla v krátké budoucnosti výrazně změnit. Podle nejnovějších informací agentury Bloomberg uvažuje vedení streamovací služby Netflix o spuštění modelu bezplatného streamingu obsahu, který by byl financován z reklamních přestávek.
Jiné podobné platformy už takovou možnost nabízejí, Netflix se tomu ale doposud bránil. O to více nejnovější informační únik o změně strategie překvapil a jistě by tato nabídka velmi potěšila nejednoho potenciálního diváka.
Informace unikla od lidí, kteří jsou obeznámeni s plány Netflixu na některých trzích. Netflix zvažuje zavedení bezplatných verzí streamovací služby konkrétně v Evropě a Asii a důvod je jednoduchý: vedení hledá další způsoby, jak zvýšit počet svých diváků, a tím i podíl na trhu streamovaného obsahu.
Mohou se na bezplatný Netflix těšit i čeští diváci?
Ač se na první pohled zdá plánovaná nabídka velmi atraktivní, mnoho podrobností prozatím zůstává nejasných. Například se neví, zda bude v bezplatné verzi s reklamami k dispozici kompletní obsah, či zda bude přístup k filmům a seriálům omezen. A pokud ano, do jaké míry či podle jakého klíče.
Už dříve Netflix experimentoval s bezplatnou verzí streamingu v Keni, ale loni to zrušil. Vedení poté začalo diskutovat o tom, zda zavést bezplatnou službu na mnohem větších trzích, zejména tam, kde jsou populární bezplatné televizní stanice komerčního charakteru, tedy s reklamními bloky.
V branži streamovaného obsahu je Netflix největším hráčem, tedy kromě YouTube, kde je ovšem obsah tvořen uživateli. Pokud ale jde o reklamu, jde stále spíš o menší firmu. A právě to chce vedení do budoucna změnit.
Společnosti, které doposud vydělávaly především na reklamě, jako například Google, nyní prodávají předplatné: YouTube Premium nebo YouTube TV. Firmy, které se zaměřovaly především na předplatné, jako právě Netflix nebo Spotify, nyní chtějí více vsadit na reklamu. A pochopitelně tím rozšířit zdroje svého příjmu.
Zdroj: Bloomberg