Streamovací služba Netflix dokázala v prvním čtvrtletí roku 2021 přilákat jen asi čtyři miliony nových předplatitelů. To je asi o dva miliony méně, než předpovídali analytici a doufalo vedení. Píše o tom server Brandequity.com ve svém příspěvku "Netflix's subscriber growth, stock zapped as pandemic eases".
Očekávaný pokles počtu nových předplatitelů je tedy po rekordním roce 2020 mnohem rychlejší, než se dříve předpokládalo. Podle zprávy společnosti Brand Equity očekává Netflix v aktuálním čtvrtletí pouze jeden milion nových předplatitelů.
Netflix: po rekordním roce se očekával pokles
Oblíbená streamovací služba čelí aktuálnímu problému, jak zmírnit propad a získat nové zákazníky. | Zdroj: Charles Deluvio/Unsplash
Netflix je jednou ze služeb, kterým covidová pandemie a související omezení spíš pomohly. V prvním čtvrtletí loňského roku se Netflixu podařilo získat ohromujících 16 milionů nových předplatitelů. Mezitím se ale podařilo pandemii utlumit, spousta lidí se nechala očkovat, omezení se zmírňují a život se postupně vrací k normálu.
Lidé tak omezují i čas trávený u televizoru, což analytici z Netflixu očekávali a předpovídali propad v počtu předplatitelů. Jen nečekali, že to přijde tak rychle a v takové míře.
Většímu počtu předplatitelů Netflixu brání také konkurence a vyšší náklady
Slábnoucí pandemie ale velmi pravděpodobně není jediným důvodem slabých čísel. V průběhu posledních měsíců také výrazně zesílila konkurence na trhu streamovacích služeb. Například kanál Disney+, jeden z největších poskytovatelů, nebyl v prvním čtvrtletí roku 2020 v mnoha zemích ještě dostupný.
Netflix je také poměrně drahý, za předplatné zaplatíte od 199 do 319 Kč měsíčně. Ceny se navíc neustále zvyšují. Oproti tomu cena u Amazon Prime Video začíná na 79 Kč měsíčně a Disney si za svou službu účtuje také méně (7,99 USD měsíčně).
Netflix také plánuje omezit možnost sdílení hesla k účtu. I to bude v konečném důsledku znamenat zvýšení ceny pro mnoho uživatelů, kteří už nebudou moci sdílet účet s přáteli.