V Evropě postupně mizí z nabídky výrobců automobilů mnoho verzí vznětových a šestiválcových motorů. Například Mercedes-Benz se do budoucna hodlá v jedné ze svých modelových řad zcela obejít bez dieselových a plug-in hybridních pohonných jednotek. Namísto toho se v kompaktní třídě budeme setkávat s plně elektrickými, případně benzinovými modely.
Bavorská automobilka také upravuje své portfolio a u své nové řady 5 se stále více zaměřuje na plug-in hybridy a elektrické varianty. Klasické šestiválcové modely plánuje do budoucna vyrábět pouze pro exportní trhy.
Důvodem změn je povinnost dodržovat přísnější emisní limity. Ale nejen to. Nová norma Euro 7 zahrnuje také specifikace pro opotřebování pneumatik a brzd, kterým se automobilky chtě nechtě musejí přizpůsobit.
Spalovací motory už dojíždějí: VW, Mercedes a další výrobci se zaměřují na změny
Přestože poptávka po spalovacích motorech je v současnosti stále vysoká, trh s elektromobily zaznamenává spíš opačný trend. I přes to německé automobilky mají snahu minimalizovat nabídku motorizací. Pod tlakem jsou zejména modely s dieselovými motory, které ale mají zvlášť pro evropské zákazníky svoji přitažlivost, a tomu odpovídající význam.
V celém koncernu VW má být do roku 2026 ukončen vývoj spalovacích motorů a od roku 2033 koncern plánuje zcela ukončit prodej dieselových a benzinových pohonných jednotek.
Mercedes, BMW a VW také velmi bedlivě monitorují globální automobilový trh, protože vývoj v ostatních částech světa vně Evropy je méně předvídatelný. Zejména v USA by mohla pokračovat poptávka po výkonných spalovacích motorech, což ovlivní i exportní strategii německých prémiových výrobců.
Mohlo by vás zajímat
Zatímco nabídka spalovacích verzí v Evropě klesá a tento trend se ještě velmi pravděpodobně urychlí, portfolio pohonných jednotek vně evropského regionu by se mohlo rozšířit. A to například sloučením kapacit motoráren různých výrobců.
Budoucí souhra mezi vývojem legislativy a tržní poptávkou bude pro další orientaci německých tradičních výrobců automobilů rozhodující.
Zdroj: Handelsblatt