Provozovatel WhatsAppu způsobil už před několika měsíci mezi uživateli velký rozruch. Příčinou je aktualizace Podmínek použití a Zásad ochrany osobních údajů a vyžadovaní souhlasu pro možnost dalšího používání služby. Zatímco původně se hovořilo o tom, že v případě, pokud uživatelé souhlas nevyjádří, nebudou moci nadále messenger používat, nyní to vypadá, že se prozatím pouze omezí jeho možnosti.
Jak ale informoval server AppleScoop.org ve svém příspěvku "WhatsApp breaks App Store guidelines by limiting functionality for users who do not accept new privacy policy", pro uživatele iPhonu nebo iPadu to může mít dalekosáhlé důsledky. Podle informací jsou omezení funkcí WhatsAppu v rozporu s podmínkami App Store, což by mohlo vést k tomu, že v budoucnu Apple populární komunikátor ze své aplikační platformy odstraní.
Porušují nové smluvní podmínky WhatsAppu zásady Apple? Co na to provozovatel App Storu
Budou se muset majitelé iPhonů do budoucna vzdát používání oblíbené aplikace pro komunikaci? | Zdroj: Dimitri Karastelev/Unsplash
V podmínkách Apple pro obsah App Storu se mimo jiné uvádí. "Aplikace by měly uživateli umožnit získat to, za co zaplatil, aniž by musel provádět další úkony, jako je odesílání příspěvků na sociální sítě, nahrávání kontaktů, určitý počet přihlášení do aplikace atd. Aplikace by neměly vyžadovat, aby uživatelé hodnotili aplikaci, recenzovali aplikaci, sledovali videa, stahovali další aplikace, klepali na reklamy, povolovali sledování nebo prováděli jiné podobné akce, aby získali přístup k funkcím, obsahu, používali aplikaci nebo obdrželi peněžní či jinou kompenzaci, mimo jiné včetně dárkových karet a kódů."
Plány společnosti WhatsApp by proto mohly být společností Apple považovány za porušení zásad, což by nakonec mohlo vést k odstranění aplikace z obchodu App Store.
V tomto případě však není jasné, zda se pokyny společnosti Apple týkají pouze placených aplikací, nebo také bezplatných aplikací, mezi které patří i WhatsApp. Pokyny výslovně hovoří o funkcích, za které uživatelé "zaplatili".