Podvod se slavnými osobnostmi
Na vině je falešná reklama na investice, na kterou můžete narazit na Facebooku, dalších sociálních sítích, nebo vám přijde e-mailem. Nejnovější fake investiční reklamy zneužívají Andreje Babiše, bývalou ministryni financí Alenu Schillerovou nebo televizního moderátora Honzu Dědka. V minulosti jsme informovali také o bannerech, které lákají na investování s doporučením Leoše Mareše nebo prezidenta Petra Pavla.
„Pachatelé využívají profily známých osobností, jak zpěváků, tak politiků. Doprovázený text s reklamou je velmi podobný – rychlé vydělání peněz, investice či jak ušetřit. Cíl je vždy stejný – nalákat lidi a připravit je o peníze,“ varují policisté.
Krajské ředitelství policie v Moravskoslezském kraji informuje o případu dvou poškozených osob, které dohromady naposílali podvodníkům skoro 1 milion korun. Poškozená žena ve věku okolo 40 let tak přišla o více jak 500 tisíc korun, druhý poškozený téměř 60letý muž poslal přes 400 tisíc korun na investování.
Jak funguje investiční podvod?
Podvod spočíval v tom, že oběti klikly na lákavou upoutávku a poskytly své osobní údaje. Po registraci je kontaktovali falešní investiční poradci, kteří je přesvědčili k instalaci aplikace a zaplacení registračního poplatku. Po krátké době oběti viděly, jak jejich investice fiktivně rostou, což je motivovalo k zasílání větších částek. Když si chtěly peníze vybrat, komunikace ustala, účty byly zablokovány a investoři zůstali bez peněz.
Policie opět varuje veřejnost před tímto podvodným jednáním a doporučuje maximální obezřetnost, jelikož ke každé takové investici je potřeba přistupovat jako k rizikové. Před samotnou investicí do kryptoměn je vždy potřeba zjistit, jak tyto investiční platformy fungují a jakým způsobem se provádí nákup a prodej této měny. Stejně tak je důležité ověřit si věrohodnost investičního poradce nebo dané společnosti.
Zdroj: Týdeník Policie