Přejít k hlavnímu obsahu

Hyundai vylepšuje technologie oddělené zvukové zóny

Pavel Trousil 20.08.2018
info ikonka
Zdroj:

Audiosystém nové generace umožní každému cestujícímu poslouchat odlišnou hudbu bez sluchátek. Zajistí také zachování soukromí cestujících během telefonních hovorů a umožní ztlumení nežádoucích zvuků pro cestující, ale zachování důležitých zvuků pro řidiče.

Společnost Hyundai Motor Company odhalila novou generaci technologie oddělené zvukové zóny SSZ (Separated Sound Zone), která umožní každému cestujícímu ve vozidle poslouchat reprodukovaný zvuk podle svých individuálních požadavků, ať se jedná o hudbu, telefonní hovor nebo upozorňování systémů vozidla, a to při zachování společně sdíleného prostoru bez sluchátek, v němž mohou cestující libovolně vzájemně komunikovat.

Technologie SSZ vytváří a řídí akustická pole uvnitř vozu, čímž umožňuje řidiči a každému cestujícímu poslouchat izolované zvuky. Velký počet reproduktorů, umístěných uvnitř vozidla, disponuje technologií, která snižuje nebo zvyšuje intenzitu zvukových vln. Tím se potlačuje překrývání zvuku, který lze na každém sedadle slyšet. Vzniká tak stejný efekt, který využívají i aktuální systémy eliminace hluku, avšak bez nutnosti používat sluchátka.

Pomocí SSZ lze také od ostatních cestujících izolovat telefonní hovory, realizované prostřednictvím systému handsfree. Tím je zaručeno soukromí při vyřizování důležitých telefonních hovorů za jízdy. Tato průkopnická technologie dokáže navíc eliminovat zvuky, které jsou pro cestující zbytečné, ale zároveň je poskytovat řidiči. Zvukové signály navigačního systému nebo různá upozornění umožňují řidiči soustředit se na ovládání vozidla. Systém SSZ je však izoluje, aby vytvořil zónu ticha pro ostatní cestující. To ocení například řidiči, kteří cestují se spícím dítětem. Technologie SSZ je vyvíjena od roku 2014. Hyundai Motor očekává, že tento systém bude připraven k zařazení do výbavy velkosériově vyráběných automobilů během jednoho až dvou let.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme