Epic na oficiálních stránkách dedikovaných Unreal Enginu uvádí, že s novou verzí 5.3 poslal do oběhu několik zásadních novinek. Patří k nim vylepšené částice prachu, kouře a s tím spojené exploze, dále také lepší fyzika oblečení při pohybu postav a pak ještě propracovaný systém kostí s různou hmotností.
Konečně pořádné výbuchy?
Ne snad že by doposud exploze ve hrách založených na Unreal Enginu nestály za to. Nicméně s novou verzí zaměřenou na Sparse Volume Textures (SVT) a Path Tracing of Heterogeneous Volumes půjde o zcela novou úroveň.
„Nové funkce nabízí potenciál pro vysoce kvalitní volumetrické vykreslování – včetně globálního osvětlení, stínů a rozptylu – pro kinematografii, filmy, epizodickou televizi a další formy tvorby lineárního obsahu přímo v UE5,“ uvádí Epic na oficiálních stránkách.
Kosti a oblečení
Kdyby vám přišlo, že oblečení je ve hrách už na takřka dokonalé úrovni, pletete se. Unreal Engine 5.3 přináší možnost vyznačit na jednotlivých kusech oblečení pohyblivé části. Krásně to ilustruje robot v traileru, na kterém se maximálně realisticky třese tričko při každém dopadu nohou na chodník.
Podobně úchvatný výsledek má zajišťovat i systém různě těžkých koster. „Nový editor kosterních sítí poskytuje animátorům řadu nástrojů pro práci s kosterními sítěmi, včetně možnosti malovat váhy kůže. Ať už se jedná o rychlé prototypy nebo finální rigging, umožňuje to provádět více pracovních postupů s postavami výhradně v editoru Unreal,“ stojí opět na webu Epicu.