Přejít k hlavnímu obsahu
Bezpečnost

Doručovací schránky Zásilkovna či AlzaBox: na co si dát pozor při objednávání?

Jakub Fišer 30.09.2024
info ikonka
Zdroj: se svolením Zásilkovna

V České republice roste trend doručovacích boxů různých provozovatelů. Extrémní popularitu eviduje Zásilkovna, Balíkovna, ale také PPL Parcelbox nebo sdílené AlzaBoxy. S tím, jak se blíží vánoční sezona, se ale může snadno dít, že boxy budou přeplněné. Na co byste si tedy měli dát pozor při objednávání zboží do samoobslužných boxů?

Kapitoly článku

Popularita výdejních boxů roste

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) upozorňuje zákazníky doručovacích společností na místy matoucí podmínky, které vyzvedávání zboží v samoobslužných boxech může obnášet.

Samoobslužné boxy nachází mezi spotřebiteli oblibu. Zejména díky tomu, že zákazník nemusí být v danou dobu na daném místě, může si zásilku nechat přenést do boxu a vyzvednout si ji až dle svého časového harmonogramu. Dostupnost boxů je ve velkých městech výborná a všechny fungují de facto nonstop.

Mohlo by vás zajímat

Pozor na přeplněné boxy

Přestože počet odběrných míst roste, zákazníci se mohou setkávat s tím, že box je přeplněný nebo je jeho kapacita na hraně. V takovém případě buďte obzvlášť obezřetní. Každá společnost provozující výdejní boxy si totiž sama stanoví, jak dlouho můžete zásilku v boxu zanechat.

V drtivé většině případů platí, že zásilka na vás v boxu počká 7 dní od doručení. To platí pro AlzaBox, Zásilkovnu, Balíkovnu i DHL. Výjimkou je PPL Pacerlbox, kde bude zásilka čekat jen 3 dny od doručení. Následně bude zaslána zpět odesílateli.

Ale přesně jak varuje ČTÚ, podmínky se mohou měnit na základě toho, jak jsou jednotlivé boxy zaplněné. Například u Balíkovny spravované Českou poštou platí, že při maximálním vytížení na vás zásilka v boxu počká jen necelý den – většinou do 7 hodin druhého pracovního dne. Opět, ve většině případů však platí, že zásilka čeká alespoň 48–72 hodin.

Mohlo by vás zajímat

Zásilka je v jiném boxu, nenaděláte nic

Právě s blížící se vánoční sezonou může dojít i k tomu, že zásilka bude doručena do jiného výdejního boxu, než který jste při objednávce zvolili. ČTÚ v tomto ohledu eviduje každoročně spoustu stížností.

Problém vzniká pravděpodobně takto – ve chvíli, kdy vy objednávku dokončujete, je ještě box volný. Vzhledem k náporu během nákupní horečky však rychle dojde k přeplnění a najednou již místo není. Dopravce v takovém případě dokáže operativně dovézt balíček jinam. Výdejní místo však již nemusí být přímo u vašeho domu, ale klidně jednu, dvě stanice metrem dál.

Zdroj: ČTÚ, Zásilkovna, PPL


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme