Přejít k hlavnímu obsahu

Čínské elektroauto s gigantickými akumulátory: dá se nabíjet i indukčně

Jiří Palyza 08.06.2021
info ikonka
Zdroj:

Čínská společnost Zhiji, která je u nás zatím zcela neznámá, pracuje na elektromobilu, který by měl snadno překonat Teslu. Například Zhiji L7 je vybaven akumulátorem o kapacitě 115 kWh, na který by měl ujet až 1000 km.

K nabíjení čínského elektro maratonce už ani nebudete potřebovat kabel – údajně jej lze nabíjet indukčně. Očekává se, že Zhiji L7 bude na trhu už začátkem příštího roku.

L7 je prvním sériovým modelem společnosti Zhiji, společného podniku čínské automobilky SAIC, Zhangjiang Hi-Tech Park a online platformy Alibaba Group. Jak vysvětluje čínský časopis Autohome ve svém videu na YouTube, název Zhiji je spojením čínských znaků Zhi a Ji, které mají původ v Knize proměn. Logo společnosti je IM psané latinkou a kurzívou.

Sedan bude uveden na trh ve dvou verzích. Podle výsledků čínských testů NEDC by měl model s plně nabitým 93kWh akumulátorem dosáhnout dojezdu 615 km a na trh by měl být uveden v první polovině roku 2022. Druhý model s akumulátorem o kapacitě 115 kWh a dojezdem až 1000 km přijde o něco později, a doplní modelovou řadu.

Údajně bude k dispozici jak varianta s pohonem dvou, tak s pohonem všech kol. A výkon? – neuvěřitelných 403 kW, tedy 548 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy se ale v tomto světle už nezdá tak velkolepé.

To ale nejsou jediné zvláštnosti čínského vozu. Kromě drobných vychytávek, jako je kamerová projekce, která má chodcům na přechodech signalizovat, že přijíždějící Zhiji L7 brzdí a zastaví na přechodu, nebo kamera na střeše vozu, která má umožnit pořizovat za jízdy fotografie krajiny a sdílet je na sociálních sítích, vynikají především možnosti nabíjení. L7 bude údajně možné nabíjet bezdrátově, a to výkonem až 11 kW – prakticky indukčně.

Jakmile to bude z právního hlediska povolené, budou také běžná vnější zpětná zrcátka nahrazena kamerami. První série se ale ještě budou muset obejít bez nich.

Technická data:

Pohon na dvě i všechna čtyři kola (403 kW, 700 Nm)
Zrychlení 0-100 km/h 3,9 s (model s pohonem všech kol)
Akumulátory (kapacita, dojezd) 93 kWh, 615 km; 115 kWh, 1000 km (podle metodiky měření NEDC)
Nabíjení střídavé/stejnosměrné, bezdrátové výkonem až 11 kW
Rozměry (délka/šířka/výška) [m] 5,1/1,96/1,49
Součinitel aerodynamického odporu 0,22

Takový zázračný rozsah možností a funkce jako indukční nabíjení – to vše se zdá být příliš nereálné na to, abychom se do půl roku stali svědky uvedení sériového modelu na trh. Místo toho to vypadá, že společný podnik chce tímto oznámením na sebe spíš upozornit. Je docela možné, že vůz nikdy nespatří světlo komerčního světa. A pokud přeci jen ano, bude to skutečné překvapení.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme