Gmail: snadné odhlášení odběru
Jedním z nejefektivnějších nástrojů pro blokaci reklamních e-mailů a marketingových sdělení, který Gmail nabízí, je funkce pro snadné odhlášení z odběru.
Pokud otevřete reklamní e-mail, velmi často hned na začátku zprávy najdete tlačítko „Odhlásit odběr“. Gmail tímto způsobem umožňuje rychle a jednoduše přestat dostávat zprávy od odesílatele, který vás obtěžuje neustálou reklamou.
Tato funkce šetří čas, protože jinak byste museli složitě proklikávat odkazy v patičce e-mailu, kde musíte dle podmínek každého marketingového sdělení mít možnost „jednoduše“ odběr těchto zpráv odhlásit.
Filtrování zpráv
Dalším způsobem, jak si usnadnit správu e-mailů, je používání funkce pro filtrování zpráv. Uživatelé si mohou nastavit pravidla, podle kterých bude Gmail automaticky třídit zprávy na základě klíčových slov, odesílatele nebo konkrétních frází.
Kupříkladu lze nastavit, aby všechny zprávy s obsahem „reklama“, „sleva“ a podobně byly přesunuty do složky spamu nebo automaticky mazány. Toto chytré řešení zajistí, že vám nechtěná pošta vůbec nebude doručována, takže ani nebude spotřebovávat místo ve vaší schránce. Gmail sám od sebe částečně poštu rovnou třídí – do kategorií Primární, Promo akce a Sociální sítě.
Uvnitř e-mailového klienta od Googlu funguje i jistá forma strojového učení. Můžete vaši schránku naučit, aby tyto zprávy sama rozpoznávala. To znamená, že cíleně označíte nežádoucí poštu jako spam. Gmail se po čase naučí podobné zprávy rozpoznávat a příště je rovnou přesune do složky se spamem.
Umí to i další e-mailové aplikace
Podobné vychytávky pro správu e-mailu nabízí i jiné aplikace, například Apple Mail. Tato funkce je dostupná jak v aplikaci pro iPhone a iPad, tak i v desktopové aplikaci pro Mac. Najdete ji hned nahoře nad samotným e-mailem pod obligátním tlačítkem „Odhlásit odběr“.
Zdroj: Google, 9to5Google