Už v květnu 2024 Google oznámil, že YouTube získá na televizích několik nových reklamních formátů, včetně formátu, který bude zobrazovat reklamy na obrazovce vždy, když bude video pozastaveno. Nebyl stanoven žádný časový harmonogram pro zavedení tohoto formátu, ale zdá se, že se u některých uživatelů již objevuje.
Zdroj: XSeriously @YouTube? You're putting up ads when you pause a video now?
— RoÆther (@Roaether) September 6, 2024
I am about to install a computer in place of the fire stick so I can have an ad blocker... Your ads are getting ridiculous. pic.twitter.com/OT4JMduGTU
Na Redditu a na Twitteru/X si už někteří uživatelé všimli, že se na jejich televizích zobrazují reklamy při pozastavení videa na YouTube. Uživatelské rozhraní umisťuje video do menšího bloku s reklamou na pravé straně obrazovky. Pod ním se objevuje tlačítko "zavřít" spolu s informačním tlačítkem. Zdá se, že zatím se objevují inzeráty pouze jednoho klienta - Dunkin' Donuts - což naznačuje, že jde pravděpodobně zatím o omezené zavedení této funkce.
Mohlo by vás zajímat
YouTube také pracuje na delších nepřeskočitelných reklamách a QR kódech se značkou inzerenta. Tento nový reklamní formát představuje další způsob, jakým YouTube rozšiřuje své možnosti monetizace na televizních platformách. Pro uživatele to může znamenat častější setkávání s reklamním obsahem, i když je video pozastaveno. Zároveň to poskytuje inzerentům novou příležitost oslovit diváky v okamžicích, kdy aktivně nesledují obsah.
Je důležité poznamenat, že reakce uživatelů na tuto změnu budou pravděpodobně různorodé, přičemž někteří mohou vnímat dodatečné reklamy jako rušivé. YouTube bude muset pečlivě vyvažovat potřeby inzerentů s uživatelskou spokojeností, aby zajistil pozitivní zážitek ze sledování na všech platformách.
Zdroj: 9to5google, techissuestoday, X