Až pět uživatelů najednou se může na ploše 600 m2 přirozeně pohybovat v libovolně zvoleném virtuálním prostředí. Projekt je určen především firmám. Jedním z prvních klientů je Česká spořitelna, která s Virtuplexem spolupracovala v rámci projektu navrhování nového konceptu poboček. Strategickým partnerem Virtuplexu pro oblast výzkumu je agentura IPSOS.
„Virtuplex je svou rozlohou a vybavením v evropském kontextu naprosto unikátní. Profesionální VR brýle s rozlišením 5K, absolutní bezdrátová volnost pohybu díky backpack PC a systém trackování pohybu v prostoru, umožňují si virtuální realitu prožít bez jakéhokoliv omezení a v reálné životní velikosti, nikoliv pouze staticky prohlédnout. Využití virtuální reality, například v oblasti vývoje produktů nebo designování poboček, pomáhá firmám urychlit celý proces návrhu, následné testování a rozhodování, a v důsledku eliminovat případné chyby,“ říká spoluzakladatel Virtuplexu Martin Petrovický.
Jedním z prvních klientů Virtuplexu je Česká spořitelna, která si v rámci pilotního projektu nechala vytvořit ve virtuální realitě pobočku v Telči.
„Virtuální realitu využíváme pro design a implementaci zcela nového typu pobočky tzv. ‚Small economy ‘. Zatímco dříve probíhalo finální ladění nových konceptů až po otevření pobočky v jejím reálném provozu a zabralo 10 až 12 měsíců, díky virtuální realitě a Virtuplexu jsme nový koncept vyladili za měsíc intenzivní práce,“ říká Antonín Kratochvíl, expert inovací tribu asistované kanály v České spořitelně. „Předpokládáme, že díky možnosti odladit ergonomii nové pobočky ve virtuálním prostředí uspoříme až 90 % nákladů na dodatečné interiérové a stavební úpravy, které se v minulosti pohybovaly okolo stovek tisíc korun na každou pobočku. Zároveň plánujeme využít virtuální realitu v tréninku bankovních poradců, kteří začínají působit v našich nových pobočkách. Trénink v rámci virtuální pobočky našim poradcům usnadní adaptaci a zlepší zákaznickou zkušenost našich klientů. V tomto roce plánujeme takto školit zhruba 500 našich poradců.“
Strategickým partnerem Virtuplexu pro oblast výzkumu je agentura IPSOS.
„Zapojení do projektu odpovídá trendu na trhu: výzkum bez nejnovějších technologických aplikací se prostě neobejde,“ říká Jakub Malý, Managing Director IPSOS ČR. „Využití virtuální reality pomáhá rychle a efektivně řešit nejrůznější marketingové a obchodní výzvy, které jsou před firmami. Jsme rádi, že ve spolupráci s Virtuplexem máme co nabídnout.“
IPSOS představil případovou studii s porovnáním analogických modelů automobilů tří světových výrobců: šlo o experiment srovnávající měření preferencí cílové skupiny ve virtuální realitě oproti klasickému „fyzickému“ měření. Další efektivní využití virtuální reality je v oblasti testování uživatelské zkušenosti (tzv. UX testy) nejrůznějšího charakteru nebo účinného tréninku zaměstnanců, dealerů či obchodních partnerů na nové produkty a služby.
Virtuplex je určen primárně klientům z řad firem, které ho mohou využít k řešení designu a dispozic komerčních či kancelářských prostor, k prototypování a prezentaci produktů, např. automobilů, letadel, či tramvají, dále k výzkumu a testování, vzdělávání a školení zaměstnanců, workshopům či atypickým teambuildingům a akcím pro klienty. Kromě České spořitelny s Virtuplexem spolupracuje i Škoda Auto.
Virtuplex nabízí 600 m2 prostoru pro virtuální realitu, 300 m2 zázemí v podobě baru a posezení, plně vybavené zasedací místnosti a odpočinkové zóny s leteckými simulátory. K dispozici jsou špičkové profesionální brýle české výroby VRgineers XTAL 5K a bezdrátové PC backpacky. Klienti mohou v prostoru pracovat se svým vlastním obsahem, nebo využít fullservis, který Virtuplex nabízí díky synergiím v rámci skupiny Etnetera Group, a nechat si aplikaci vyvinout na míru.