Uvedená čísla pocházejí z údajů poskytnutých společnostmi Meltwater a We Are Social a týkají se trendů používání internetu mezi uživateli internetu ve věku 16 až 64 let. Doba strávená online se v jednotlivých zemích výrazně liší. Nejvíce jsou podle odhadů na internetu závislí uživatelé z Jihoafrické republiky, kteří denně stráví online v průměru 578 minut (9 hodin a 38 minut), což je o tři hodiny více než je celosvětový průměr.
Brazilci jsou s 572 minutami (9 hodin a 32 minut) jen o něco málo pozadu. Na třetím místě se umístily Filipíny s průměrnými 554 minutami (9 hodin a 14 minut) strávenými denně na internetu, následované Argentinci a Kolumbijci - v obou zemích jsou uživatelé na internetu denně 541 minut (9 hodin a 1 minuta). Nadprůměrně dlouhou dobu tráví online také obyvatelé Spojených států, kteří prohlížení internetu věnují 419 minut (6 hodin a 59 minut) denně - stejně jako obyvatelé Singapuru.
Většina obyvatel evropských zemí tráví na internetu výrazně méně času, než je celosvětový průměr. Rakušané věnují denně používání internetu 322 minut (5 hodin a 22 minut), zatímco Němci 312 minut (5 hodin a 12 minut). Češi podle údajů Atlas VPN stráví denně na internetu 373 minut, což je také pod celosvětovým průměrem. Nejméně času ze všech evropských zemí zahrnutých do studie věnují pobytu na internetu obyvatelé Dánska, kde denně stráví na internetu v průměru 298 minut (4 hodiny a 58 minut).
Mezi dobré zprávy patří, že denní doba strávená na internetu se ve srovnání s rokem 2021 se snížila o 4,8 % neboli o 20 minut, protože jsme postupně překonali pandemii.
Lidé tráví na internetu značnou část svého života, ale co přesně tam dělají?
Pro mnohé z nich je internet důležitým zdrojem informací - 57,8 % z nich uvedlo, že jej používají především k vyhledávání informací.
Dalším významným důvodem pro používání internetu je udržování kontaktu s blízkými - 53,7 % respondentů to uvádí jako hlavní činnost. Polovina lidí (50,9 %) se navíc obrací na internet, aby sledovala nejnovější zprávy a události.
Mezi další významné důvody, proč lidé používají internet, patří sledování videí, televizních pořadů a filmů (49,7 %), vyhledávání informací o tom, jak něco dělat (47,6 %), hledání nových nápadů nebo inspirace (44,3 %), vyhledávání produktů a značek (43,4 %), přístup k hudbě a její poslech (43,2 %) a také vyplnění volného času a běžné prohlížení stránek (41 %).
Zdroj: Atlas VPN