Přejít k hlavnímu obsahu

Uživatelé si oddechnou: Google chce konečně snížit obtěžování reklamou v aplikacích

Jiří Palyza 21.03.2024
info ikonka
Zdroj: SCREEN POST/Unsplash

Reklama na internetu může být otravná, a tak spousta uživatelů sahá po různých blokátorech, které její zobrazování omezují. To se ovšem nelíbí provozovatelům, kteří se proti tomu ohrazují a ztěžují přístup ke svému obsahu. Google se chystá přijít se vstřícným krokem a reklamu ve svých aplikacích omezit. Mobilním uživatelům se uleví.

Při každodenním používání mobilu jsme si na reklamu už nějak zvykli, což ale neznamená, že by spoustě lidí nelezla na nervy. Zejména bezplatné aplikace často zobrazují velké množství reklamy. Google údajně našel způsob, jak reklamu v aplikacích změnit, aby byla uživatelsky přívětivější – pokud se vůbec dá toto označení v souvislosti s reklamou použít.

V rámci konference Gaming Developer Summit 2024 mimo jiné zaznělo, že Google plánuje představit nativní hry pro PC. To by mělo umožnit instalovat některé hry určené pro systém Android přímo do počítače. Zatím je ale jejich výběr stále velmi omezený.

Současný stav vývoje inovací od Google: snad se dočkáme

Smartphone a výběr mobilních her
info ikonka
Zdroj: Mika Baumeister/Unsplash
Stane se už brzy reklama například v mobilních aplikacích méně otravující? Mnozí hráči by to jistě velmi ocenili.

Stále více zaznívá kritika, že se v průběhu hraní na mobilním telefonu neustále zobrazují reklamní bannery nebo okna přes celou obrazovku. To by se mělo do budoucna změnit. Zatím ale není jasné, jak by taková změna měla vlastně vypadat.

Vývojáři pracují na umístění reklam na dalších místech, například ve vyhrazených kontejnerech v aplikaci. Konkrétně to znamená, že reklamní prvky jsou integrovány přímo do herního prostředí. Například když herní postavy procházejí kolem reklamních tabulí.

Mohlo by vás zajímat

Jediným problémem je, že firmy pravděpodobně reklamy záměrně navrhují tak, aby se vtíraly, obtěžovaly a přiměly uživatele například ke stažení placené verze nebo zřízení placeného předplatného. Takže v tuto chvíli je dost nejasné, jaké rozhodnutí vývojáři Google nakonec učiní a jak se to promítne do reality.

Zdroj: Android Headlines
 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme