Pokud vyndáte nový telefon z krabičky, nebo jen resetujete androidový smartphone (nebo tablet) do továrního nastavení a pak jej znovu nastavujete jako nové zařízení bez SIM karty (v případě telefonu), může se vám stát, že se zařízení sice připojí k vaší Wi-Fi síti, ale připojení k internetu fungovat nebude a v nastavení Wi-Fi se vám zobrazí „Bez internetu“.
Jednou z typických příčin tohoto stavu, kdy vám nepomůže ani nové vložení správného hesla k síti, bývá špatně nastavené datum v zařízení. Smartphony se SIM kartou přitom tímto problémem netrpí, protože si správný datum a čas převezmou z mobilní sítě. Jinak ale musíte upravit nastavení sami.
Přejděte si „Nastavení | Systémová nastavení | Datum a čas“, zde vypněte předvolbu „Nastavit automaticky“ a nastavte datum a čas ručně. Telefon či tablet by se měl automaticky hned připojit k internetu. Když později do telefonu vložíte SIM kartu, opět aktivujte automatické nastavení data a času.