Přejít k hlavnímu obsahu

Spokojenost zákazníků: Apple už není jediným lídrem

Josef Mika 23.09.2023
info ikonka
Zdroj: Unsplash/Hussam Abd

Apple poprvé není sám na vrcholu amerického indexu spokojenosti zákazníků (American Customer Satisfaction Index). Kdo si myslíte, že mu nejspíše konkuruje?

Kapitoly článku

Americký index spokojenosti zákazníků (American Customer Satisfaction Index – ACSI) měří spokojenost zákazníků velkých společností. Tuto nezávisle stanovovanou statistiku vede již řadu let Apple a pravidelně dosahuje hodnocení spokojenosti zákazníků vysoko nad 80 %. I v letošním roce je hodnocení velmi pozitivní: Apple se může pochlubit 83procentní zákaznickou spokojeností. Poprvé od roku 2004 však již není na čele žebříčku sám.

Apple získává mezinárodní konkurenci ve spokojenosti zákazníků
 

Apple zařízení
info ikonka
Zdroj: Pixabay
Společnost Apple již není jediným lídrem v oblasti spokojenosti zákazníků.

A nejen to: Apple se o své místo musí dělit se svým nejostřejším konkurentem - Samsungem. Jihokorejská společnost dokázala meziročně zvýšit svůj výsledek o 2 procentní body, zatímco Apple "pouze" o jeden procentní bod. Důvodem je segment tabletů, kterým Samsung dokázal přesvědčit zejména své zákazníky. Na třetím až pátém místě následují společnosti Dell, HP a Acer, jejichž spokojenost zákazníků dosáhla dvakrát 81 procent a jednou 79 procent.
Co se týče typů zařízení, stolní počítače zvýšily svůj náskok, když se zlepšily o 5 procentních bodů na skóre ACSI 84. Notebooky si polepšily o jeden bod na 80, zatímco tablety se posunuly o 4 body na 76. Stolní počítače, které podle údajů ACSI oslovují zejména starší populaci, získávají zdaleka největší spokojenost a loajalitu uživatelů.

Mohlo by vás zajímat

A televize: Na vrchol se dostala LG

Mezi výrobci televizorů se na vrchol vyšplhala společnost LG, která si od minulého průzkumu polepšila o 4 procentní body na skóre 83 bodů podle ACSI. Značka se umístila na špičce ve většině kritérií zákaznické zkušenosti, včetně odolnosti, vnitřní konfigurace, vnějšího designu a záruky.

Americký index spokojenosti zákazníků (The American Customer Satisfaction Index - ACSI) se měří už 25 let a je v USA považován za významný národní ekonomický ukazatel. Měří a analyzuje spokojenost zákazníků více než 400 firem ve 40 průmyslových odvětvích a 10 ekonomických sektorech, včetně různých služeb federálních a místních vládních agentur. Skóre se uvádí na stupnici od 0 do 100 a vychází z údajů získaných z rozhovorů se zhruba 500 000 zákazníky ročně.

Rozdíl mezi nejvyššími a nejnižšími značkami se zmenšuje (z 6 bodů v roce 2022 na 3 body v roce 2023), stejně jako rozdíl v kvalitě mezi "high-end" a "budget" značkami – což vede k rostoucí oblibě cenově dostupnějších televizorů.

Dobrým příkladem toho, jak se vyplatí chytře vyvážit kvalitu a cenovou dostupnost je Hisense: Tato značka zlepšila své skóre ACSI o 4 procentní body na 82 bodů, čímž se dostala na sdílené druhé místo společně se společnostmi Samsung (pokles o 1 %) a TCL (nárůst o 3 %). Po navýšení výroby je nyní Hisense v počtu dodaných televizorů na druhém místě – pouze za Samsungem – a získává nejlepší hodnocení za zkušenosti se servisem, mobilní aplikaci, za webové stránky a kontaktní body call centra.

V nejnovějším průzkumu si polepšila také Sony (o 3 body) a dosáhla průměrného hodneocení 81.

Nejnovější studie ACSI o domácích spotřebičích a elektronice 2022-2023 vychází z rozhovorů se 14 069 náhodně vybranými zákazníky, kteří byli osloveni e-mailem v období od července 2022 do června 2023.

Zdroj: The ASCI.org


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme