Phishingem jsou označovány podvodné e-mailové zprávy, zprávy na sociálních sítích nebo SMS zprávy, které mají vzbudit dojem, že byly odeslány od někoho jiného, většinou například od banky, mobilního operátora, pošty, nebo dopravce. Jejich cílem je od vás získat a následně zneužít přihlašovací údaje, kontakty, bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví nebo ke kartě.
V nové phishingové kampani se vás podvodníci snaží nalákat na vrácení peněz prostřednictvím České pošty. | Zdroj: screenshot podvodného webu.
V současné době probíhá phishingová kampaň, která ve zprávě předstírá vrácení peněz prostřednictvím České pošty. Využívá při tom weby postacz[.]online a ceskapostcz[.]online, které i podle názvu vypadají, jako že patří České poště. Věnujte tedy zprávám zvýšenou pozornost. Na podvodné stránky by vás měl upozornit i váš internetový prohlížeč.
Na podvodné stránky by vás měl upozornit interneotvý prohlížeč. Mějte ho aktualizovaný. Nemůžete na něj ale stoprocentně spoléhat. | Zdroj: rozhraní Google Chrome.
Obecně platí, že byste bez rozmyslu neměli otevírat přílohy, které přijdou poštou ani neklikat na odkazy. Kontrolujte e-mail odesilatele i to, kam ve skutečnosti odkaz vede. Nikomu nesdělujte citlivé informace, ani je nikde nevyplňujte, pokud si nejste zcela jisti, že jsme na správné adrese. Mějte se na pozoru před e-maily, které vás vyzývají k okamžitému kliknutí, volání nebo otevření přílohy.