Společnost IDC publikovala výsledky prodejů za třetí čtvrtletí letošního roku. Podle nich je s 5,3 procenty na třetím místě firma Xiaomi, které se podařilo zvýšit podíl z loňských 2,1 procent – to představuje nárůst o 211 procent. Povedlo se ji to díky zaměření na rychle rostoucí Čínský a obecně asijský trh. Lenovo skončilo s 5,2 procenty na čtvrtém místě. Pokud by se ovšem započítaly i výsledky Motoroly, kterou Lenovo nedávno převzala, skončilo by na třetím místě s 8,7procentním podílem.
Na prvním místě zůstala stále firma Samsung, ale její tržní podíl se snížil z 32,5 procent na 23,8 procent, což představuje pokles o 8,2 %. Mírně klesl i podíl Applu, který skončil na druhém místě, a to z 12,9 na 12 procent. Pokles tržního podílu nastal i přesto, že se této firmě podařilo prodat více smartphonů. Je to dáno tím, že celkový trh navzdory pověstem o zpomalení trhu meziročně stoupl o 25,2 procent. Celkem se prodalo přes 320 milionů kusů smartphonů. Na čtvrtém místě skončila firma LG, které se podařilo meziročně zvýšit prodej o 43,2 procent.
Prodejce | 2014/Q3 prodej v kusech | 2014/Q3 podíl na trhu | 2013/Q3 prodej v kusech | 2013/Q3 podíl na trhu | 3Q14/3Q13 změna |
1. Samsung | 78.1 | 23.8% | 85.0 | 32.5% | –8.2% |
2. Apple | 39.3 | 12.0% | 33.8 | 12.9% | 16.1% |
3. Xiaomi | 17.3 | 5.3% | 5.6 | 2.1% | 211.3% |
4. Lenovo | 16.9 | 5.2% | 12.3 | 4.7% | 38.0% |
4. LG | 16.8 | 5.1% | 12.0 | 4.6% | 39.8% |
Ostatní | 159.2 | 48.6% | 113.0 | 43.2% | 40.8% |
Celkem | 327.6 | 100.0% | 261.7 | 100.0% | 25.2% |