Chip 02/2024: Zatím nejdále, co se autonomního ježdění týče, je v Evropě Mercedes. V luxusních sedanech ze Stuttgartu přebírá elektronika za úzce vymezených podmínek řízení – a také odpovědnost. V takových situacích pak může řidič věnovat pozornost jiným věcem, například ovládání chytrého telefonu.
Nepochybný průlom, který představuje schválení takzvaného režimu Level 3, bohužel omezují přísné podmínky pro jeho aktivaci: modely Mercedesu jezdí autonomně pouze na dálničních úsecích schválených pro tento účel, za ideálních světelných podmínek a viditelnosti a při rychlosti nižší než 60 km/h, tedy pouze v dopravních zácpách.
S úrovní 2+ nyní existuje další autorizovaná varianta autonomie, kterou dosud nabízel Ford (v elektrickém Mach-E) a BMW v nové řadě 5 a její elektrické variantě i5. Level 2+ znamená, že řidič stále zůstává v roli řidiče, což je pro regulační orgány obrovský rozdíl.
V Chipu jsme vyzkoušeli, jak se vůz s autonomní úrovní Level 2+ v praxi chová. Přinášíme vám autentický popis a ukazujeme možnosti. Máme se brzy na co těšit.
Samotný test si můžete přečíst v únorovém vydání, které je v prodeji od 24. ledna.