S blížící se povinnou elektronickou evidencí tržeb se na trh dostávají různé pokladní systémy, které uměji zpracovat a vyřešit danou problematiku. Nabízených řešení je na českém trhu už tolik, že orientace mezi nimi je pro laika složitější. Rozhodli jsme se některé systémy vyzkoušet.
Jako první jsme vybrali SW Neopokladna. Tato pokladna je jako první certifikovaná Hospodářskou komorou ČR a nese označení Hospodářské komory „Poctivá pokladna podnikatele“.
Neopokladna vychází z osvědčeného řešení, které je k dispozici v Chrovatsku pod názvem Neoconto. Kromě zmiňovaného Chorvatska je řešení úspěšně nasazeno i ve Slovinsku, kde už EET několik let funguje. Nyní se v novém kabátě dostává i do České republiky.
Jednoduchá správa pokladny
Každý zákazník může svou pokladnu spravovat pomocí internetového prohlížeče a ke správě pokladny se připojit z práce, z domova nebo ze služební cesty. Po přihlášení do administrace Neopokladny čeká uživatele jednoduché rozhraní ve kterém není těžké se orientovat. Na první pohled je zřejmé, co má uživatel udělat, navíc se v Neopokladně automaticky spouští průvodce, který uživatele vede krok za krokem. Uživatel si tak intuitivně nastaví vše, co pro své podnikání potřebuje – od informací o své společnosti přes registraci prodejních míst až po nastavení pokladních zařízení. Prostřednictvím Neopokladny také lze přijímat zboží na sklad, evidovat dodavatele i zákazníky, sledovat informace o zásobách zboží nebo tržbách atd.
Jednoduchá správa pokladny
Neopokladna nabízí i vlastní aplikace pro mobilní zařízení, které jsou plně kompatibilní jak s operačním systémem Windows, tak s Androidem či iOS od Applu. Stačí spustit aplikaci a každý se může pusit do svého podnikání, vydávat účtenky a mít jistotu, že s EET nebude mít žádné problémy, protože Neopokladna funguje přesně v souladu se zákonem o EET (elektronická evidence tržeb). Neopokladna nabízí i možnost účtovat vždy, i když dojde například k výpadku internetu – systém umí vydávat účtenky i v offline režimu. Tato funkce je vyžadována i Finanční správou, ovšem ne všechny systémy to splňují. Jakmile se Neopokladna úspěšně připojí k internetu dojde k okamžitému odeslání všech účtenek, které jsou vystaveny v offline reřimu ke zpracování. Bez připojení k internetu lze v aplikaci opravdu jen prodávat; přijmout zboží, zjistit definovat uživatele, nebo se třeba jen dostat do nastavení aplikace bez internetu není možné.
Jen tisk účtenek?
Neopokladna nejen, že vydá účtenku (tuto funkci od pokladního systému čeká každý), v systému je také možno vydávat faktury, doklady pro bezhotovostní úhrady. Fakturace se samozřejmě odehrává bez komunikace s Finanční správou, se serverem pro EET. Neopokladna tedy umí vydat účtenku i fakturu, zaslat ji e-mailem, vystavovat kopie účtenek/faktur, sledovat množství zásob na skladě, z libovolných produktů složit jeden výrobek k prodeji, sledovat tržby na jednotlivých prodejnách místech apod.
Systém vychází vstříc každému, ať už vlastníte pekárnu, květinářství, restauraci, prodáváte na farmářském trhu, nebo třeba půjčujete jízdní kola. Pro restaurace aplikace umožňuje přehledně účtovat každý stůl zvlášť a nemá problém ani s rozdělením účtu mezi hosty u stolu.
Jednoduchost a intuitivnost nastavování jednotlivých parametrů pro podnikání ocení všuchni uživatelé Neopokladny.
Doporučujeme využít nezávaznou 30-denní zkušební dobu!
Kolik stojí zákonná povinnost
A to hlavní. Neopokladna stojí jen 290 Kč měsíčně (+ DPH). Jednoduše, bez závazků, bez omezení. Bez povinnosti si pořizovat jakýkoli hardware. Takto jednoduše cenu definuje málokdo. Častěji je složité vyznat se v kombinaci cen, měsíčních poplatků a závazků.
Více informací najdete o NEOPOKLADNĚ na http://neo.pokladnapodnikatele.cz/.