Není žádným překvapením, že po úspěchu ChatGPT a jeho integraci do prohlížeče Edge v podobě chatbota Bing AI, už Microsoft neplatí za outsidera v oblasti internetových vyhledávačů. Nyní se pustil do boje s Google o svůj podíl na trhu.
Microsoft se vždy za svůj Edge bil a uživatelům všemožně ztěžoval jejich snahy použít Edge pro instalaci Chrome. Jeho nedávná metoda ale vyvolala rozruch. Microsoft zasáhl do chatbota Bing, a tím fakticky ignoroval vyhledávací dotazy na Google Chrome, a namísto toho propagoval funkce Bingu.
Uživatelům, kteří prostřednictvím Edge vyhledávali odkazy týkající se Chrome, widget Bing AI nevracel očekávané výsledky hledání, ale místo toho zobrazoval seznam funkcí Bingu. To v podstatě sloužilo jako rozsáhlá reklama na službu, která uživatelům narušovala vyhledávání a upřednostňovala produkty Microsoftu před objektivními výsledky vyhledávání.
Není to poprvé, kdy se Microsoft pokusil zabránit stahování Chromu
Microsoftu se nelíbí, když uživatelé spustí prohlížeč Edge pouze ke stažení konkurenčního Chromu. V poslední době ale použil silnější metodu než jen upozornění na prominentní pozici ve výsledcích vyhledávání. | Zdroj: Microsoft Edge
Microsoft ještě situaci zhoršil tím, že ani negeneroval výsledky, které by zobrazovaly hledané výrazy související s prohlížečem Chrome. Šlo o promyšlený krok společnosti, protože zpráva zůstala stejná pro všechna vyhledávání a umělá inteligence je nastavena tak, aby nikdy negenerovala stejnou informaci dvakrát.
Není to ale poprvé, kdy Microsoft takovou metodu použil. Začátkem tohoto roku prohlížeč Edge zobrazoval ve vyhledávacím řádku vedle adresy URL reklamu na Bing. Ačkoli reklama po chvíli zmizela, ikona Bing zůstala a otevřela chatbota Bing AI v režimu rozděleného zobrazení.
Jak na nejnovější zjištění reagoval Microsoft
V reakci na popis tohoto diskutabilního projevu AI Microsoft vydal prohlášení, ve kterém přiznává, že s novými funkcemi experimentuje s cílem zlepšení zkušenosti uživatelů. Přestože je úsilí Microsoftu v oblasti umělé inteligence chvályhodné, situace je poměrně vážná.
Ignorováním vyhledávání produktů předního konkurenta a nahrazením sebepropagací Microsoft nejen podkopává férovou hospodářskou soutěž, ale také důvěru uživatelů.
Zástupci společnosti dodali, že testování nových funkcí mohou být jen přechodné a krátké, a nemusí nutně představovat finální řešení, které bude dostupné všem uživatelům.
Krátce po zveřejnění těchto informací serverem The Verge Microsoft funkcionalitu vypnul.
Zdroj: The Verge