Předplatné v Česku
Nejoblíbenější streamovací službou na českém trhu je stále Netflix, dvojkou je HBO Max, třetí místo patří nováckému Voyu a bramborovou medaili obdrželo Disney+. Axocom se ptal svých respondentů primárně na tyto filmové a seriálové streamovací služby.
Podle zdroje je v Česku 2,5 milionu lidí, kteří si aktivně předplácí alespoň jednu z výše uvedených služeb, mnohdy ale i několik z nich. 35 % respondentů uvažuje o tom, že s předplatným skončí. Jako hlavní důvody pak dotazovaní udávají omezení sdílení hesel (Netflix) nebo zdražení (v poslední době hlavně Disney+).
Axocom dále uvádí, že až 60 % českých uživatelů sdílí profil na streamovací platformě s někým z rodiny, partnerem nebo kolegy z práce. Řeč je samozřejmě o platformách, na kterých to ještě je možné. Což jsou kromě Netflixu vlastně všechny.
„Vedle lidí, kteří zvažují zrušení služby, je podle průzkumu dalších 27 % respondentů připravených přejít ke konkurenci, zejména pokud nabídne zajímavější podmínky,“ cituje průzkum ČTK.
Ať už je pro mnoho uživatelů trnem v oku sdílení účtu nebo cena samotné služby, tím nejdůležitějším důvodem, proč případně službu přestat odebírat, je samotný obsah. „Posledních několik let všechny platformy investovaly do obrovského množství nových pořadů a diváci jsou jimi doslova zahlceni. Pokud se nabaží jedné platformy, nebudou mít problém přejít na jinou,“ uzavírá šéfka Axocomu Erika Luzsicza.