Opatření se dotkne všech e-mailových schránek evropských rezidentů. Problematice se bude v červnu podrobně věnovat odborná snídaně GDPRlive.cz s vybranými odborníky.
GDPR (General Data Protection Regulation) označuje nové nařízení Evropské unie deklarující práva a povinnosti za účelem ochrany osobních údajů občanů EU, které vstupuje v platnost 28. května 2018 a týká se všech organizací, i mimo EU, které spravují data občanů EU. Při nesouladu s GDPR hrozí přitom pokuta až do výše 4 % ročního obratu či 20 milionů EUR, což může být v mnoha případech až likvidační.
Mezi důležité aspekty marketingu firem, které nástup GDPR změní, patří souhlas se zasíláním e-mailů, který bude muset být jednoznačný a ničím nepodmíněný. Toto ustanovení má mimo jiné platit i zpětně ke sbíraným údajům.
Další významnou novinkou může pro mnoho společností být právo na vymazání, kdy jednotlivec bude mít právo na odstranění osobních dat. Stejně tak získá uživatel právo na získání dat, která o něm společnost má. Při získávání osobních údajů musí být použitý jazyk jednoduchý a konkrétní a musí specifikovat všechny způsoby využití osobních údajů.
Problematice e-mail marketingu a GDPR se bude věnovat odborné setkání GDPRlive, které přinese praktické rady a zkušenosti s implementací GDPR jak z oblasti e-commerce, tak z oblasti bankovních služeb. VIVmail.cz, přední český specialista na pokročilý e-mailing, organizuje setkání pro majitele e-shopů, manažery marketingu a e-mailingové specialisty. Hlavním cílem je přinést doporučení, jak správně nastavit procesy z pohledu GDPR v souvislosti s e-mail marketingem.