Zde je pár tipů, co by v předvánočním období uživatelé měli a neměli dělat:
Nevěřte spamům
Tento tip platí pro každý den v roce, ale během předvánočních nákupů se spamové aktivity zněkolikanásobí a spameři generují milióny e-mailů s informacemi, které jsou „příliš dobré na to, aby to byla pravda“. Většina spamů obsahuje odkazy vedoucí na infikované stránky. Uživatelé by si také měli dávat obzvláštní pozor na e-maily od bank, PayPal služeb či dalších webových stránek s finančním obsahem, které žádají o poskytnutí přihlašovacích údajů, tj. uživatelského jména a hesla. Počet phishingových útoků rapidně roste každý měsíc a nejzneužívanější „phishingovou“ stránkou je v současnosti PayPal.
Spoléhejte se na prověřené obchody
Uživatelé během online nakupování porovnávají ceny z nejrůznějších webů a snaží se docílit co nejvýhodnějšího nákupu. To může přinášet tím vyšší rizika, čím se nákup může zdát výhodnější. Pokud se uživatelé ale spolehnou na prověřeného dodavatele, sníží také pravděpodobnost napadení škodlivým softwarem.
Nechte si poradit pouze od lidí, kterým věříte
Pokud se uživatelé dostanou do problémů nebo se jen chtějí na něco zeptat, klikají na odkazy z nedůvěryhodných zdrojů na nejrůznějších fórech, v komentářích na sociálních sítích a hashtag odkazech na Twitteru. Populární hashtagy na Twitteru jsou monitorovány autory škodlivého softwaru a velmi často zneužívány. V těchto případech se doporučuje neklikat na náhodně odkazy, ale ujistit se o spolehlivosti twitterového či facebookového účtu. Existuje mnoho případů, kdy byly tyto účty (včetně účtů nejrůznějších celebrit) napadeny a využity k distribuci škodlivých či spamových odkazů.
Nevyhledávejte nejvýhodnější nabídky na pracovišti
Vánoční sezona je v plném proudu a je plná „nejvýhodnějších“ nabídek. Pokud jste v kanceláři, rozmyslete se raději dvakrát předtím, než otevřete e-mail nebo webový odkaz prodejce. Pokud jste v pokušení strávit soukromým surfováním více než obvykle, uvědomte si, že v tomto období lze chytit nákazu s mnohem větší pravděpodobností než kdy jindy. Myslete na svého IT administrátora, který chce také strávit své vánoční svátky v klidu a míru a ne v zaměstnání opravou podnikové sítě poté, co ji někdo nechal zavirovat.
Pořiďte si nástroje pro webový monitoring
Podle průzkumu společnosti GFI Software je pro 40 % respondentů nejpopulárnějším časem online nákupu pracovní den mezi 9:00 až 17:00, druhým nejvyužívanějším časem (32 % respondentů) je podvečer mezi 17:00 a 20:00. Z toho vyplývá, že v předvánočním období se výrazně zvyšuje riziko napadení podnikových sítí. Proto je důležité je ochránit prostřednictvím nástrojů pro filtrování webu, jako je například GFI WebMonitor nebo cloudová verze GFI Web Protection v rámci služby GFI Cloud..