Tyto válečné lodě, uvedené do provozu v letech 1994 až 1996, spoléhaly na zastaralé diskety pro důležité operace, včetně řízení výroby energie. Navzdory dostupnosti modernějších alternativ po mnoho let, námořnictvo upřednostňovalo osvědčené systémy kvůli jejich spolehlivosti.
Federální úřad pro vybavení, informační technologie a podporu Bundeswehru (BAAINBw) nyní zahájil proces modernizace. Místo kompletní výměny systému DAQ plánuje vyvinout a integrovat palubní emulační systém, který nahradí diskety. Tento přístup se liší od strategie amerického letectva, které v roce 2019 nahradilo diskety SSD disky ve svém systému pro řízení mezikontinentálních balistických raket.
Švédská společnost Saab, která v roce 2021 získala kontrakt na modernizaci fregat F123, bude hrát klíčovou roli v tomto procesu. Projekt má začít 1. října a má být dokončen do 31. července 2025. Fregaty F123 mají zůstat ve službě, dokud nebudou k dispozici jejich nástupci třídy F126, což se očekává mezi lety 2028 a 2031.
Tento krok Německého námořnictva odráží širší trend v vládních a průmyslových sektorech, kde se postupně upouští od zastaralých technologií. Japonsko například teprve nedávno oficiálně ukončilo používání disket ve vládních systémech, zatímco San Francisco plánuje používat 5¼palcové diskety pro řízení systému lehké železnice Muni Metro až do roku 2030.
Přechod od disket k moderním systémům ukládání dat je důležitým krokem v zajištění bezpečnosti a efektivity vojenských operací. Zároveň připomíná, jak dlouho mohou přetrvávat starší technologie v kritických systémech kvůli jejich osvědčené spolehlivosti.
Zdroj: Saab, Toms hardware, Augen geradeaus