Novinka uživatelům umožní hrát online hry přímo na platformě YouTube. Playables budou k dispozici jak na webové verzi YouTube, tak i v mobilních aplikacích pro Android a iOS.
Cílem je přetvořit YouTube ze čistě video streamovací platformy na službu, která nabídne i videohry. Díky široké podpoře systémových prostředí si uživatelé zahrají jak na stolním počítači, tak i mobilu. Zaměstnanci Google už byli přizváni k testování nového produktu.
Jednou ze zmíněných her, která se už v platformě Playables testuje, je arkádová hra Stack Bounce. Hráči už chodí na YouTube, aby sledovali herní přenosy. V herním segmentu chce YouTube o diváky soupeřit s Twitchem, který provozuje Amazon.
Posílený zájem o herní segment: YouTube pracuje na nové službě
Podle e-mailu zaslaného zaměstnancům Google YouTube interně testuje produkt pro hraní online her, což naznačuje ambice přejít od pouhého hostování videí i do oblasti gamingu. | Zdroj: CardMapr.nl/Unsplash
Videoherní platforma YouTube se v poslední době potýká se stagnujícími příjmy z reklamy. I to můžeme hledat za snahou Google vstoupit s YouTube do segmentu herního průmyslu. Ačkoli se i ten potýká s problémy, mluvčí společnosti uvedl, že "na hraní her se YouTube už zaměřuje delší dobu. Neustále experimentuje s novými funkcemi, ale doposud neměl nic, co by mohl oznámit".
Uživatelé Androidu už vědí, že Google prostřednictvím své platformy Obchod Play nabízí celou řadu mobilních her. Vývojáři, kteří vydělají více než jeden milion dolarů ročně musejí poskytovateli odvádět až 30 % částky z prodeje v aplikacích.
Zatím není příliš jasné, jak Google chce na YouTube Playables vydělávat. Ale i herní vývojáři si občas lámou hlavu s tím, jak v období po covidové pandemii vydělat peníze. Kdysi extrémní zdroje příjmu, jakým byla například oblíbená hra Angry Birds, už zdaleka negenerují někdejší prodeje.
Playables by se mohly stát nástupcem Google Stadia
Loni Google oznámil ukončení služby Stadia, která uživatelům umožňovala streamovat hry do různých zařízení přímo z cloudu. Očekávání z pohledu počtu předplatitelů se ale nenaplnilo. Šéf platformy ale cítil příležitost využít technologii Stadia k vytvoření nového zdroje příjmů pro YouTube, a to právě prostřednictvím Playables.
Zdroj: Gizchina