Společnost WhatsApp plánuje postupně zakazovat uživatelům používání služby, pokud nepřijmou nové zásady messengeru. Vyplývá to z interního dopisu vývojáře, který se podařilo získat informačnímu serveru TechCrunch. Společnost přitom pravděpodobně postupuje podle několika kroků, aby zajistila, že všichni uživatelé aplikace WhatsApp budou dostatečně informováni předtím, než blokace vstoupí v platnost.
Je vhodné připomenout, že pokud uživatelé chtějí i po 15. květnu 2021 využívat všechny funkce aplikace WhatsApp, musí přijmout nové pokyny. Toto je aktuální ultimátum pro všechny uživatele aplikace WhatsApp, kteří nové podmínky a pravidla ještě nepřijali.
Pokud uživatelé souhlas neudělí, služba přejde do druhé fáze. Uživatelé aplikace WhatsApp pak budou moci stále přijímat oznámení a hovory, ale nebudou moci psát zprávy ani je sami číst. Uvidíte, že máte nové zprávy, ale nebudete k nim mít přístup.
Krátce poté bude následovat zablokování aplikace
V květnu vejdou v platnost nové podmínky užívání WhatsAppu. Uživatelé by měli s jejich zněním souhlasit, jinak je riziko, že jejich účet bude zablokován a službu už nebudou moci využívat. | Zdroj: Gerd Altmann/Pixabay
V průběhu druhé fáze jsou účty uživatelů aplikace WhatsApp považovány za neaktivní. Zásady messengeru uvádějí, že neaktivní účty budou po 120 dnech odstraněny. Přesně to se podle dopisu stane uživatelům, kteří nové pokyny nepřijmou. Poté už nebude k účtu WhatsApp vůbec žádný přístup.
Ještě je tedy nějaký čas na to, abyste si na nové pokyny zvykli a přijali je. Nové pokyny měly vstoupit v platnost již v únoru. Po kritice ze strany uživatelů aplikace společnost termín posunula až na květen. K dalšímu oddálení už pravděpodobně nedojde.
Nové podmínky služby a revidované zásady ochrany osobních údajů ještě více propojují aktivity Facebooku a WhatsAppu. Podle provozovatele se aktualizace týká především toho, jak WhatsApp zpracovává uživatelská data a jak mohou společnosti ukládat a spravovat chaty.
Zprávy WhatsApp jsou v zásadě ukládány pouze v zařízení, nikoli na serverech Facebooku – ledaže by zpráva nemohla být doručena. Poté je zpráva uložena v zašifrované podobě na serverech po dobu 30 dnů, stejně jako přeposlané přílohy.
Niamh Sweeney, ředitelka pro politiku společnosti WhatsApp, se však už 7. 1. 2021 k diskuzím kolem vynucené aktualizace vyjádřila na Twitteru. Sweeney ve svém tweetu píše, že pro uživatele z EU se aktualizací nic nezmění. Uvedla, že v praxi sdílení dat společnosti WhatsApp v Evropě nedošlo k žádným změnám. Údaje uživatelů aplikace WhatsApp v EU by neměly být sdíleny se společností Facebook za účelem vylepšení produktů nebo reklam.