Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Apple, Samsung nebo Xiaomi: tipli byste, která firma dominuje na trhu smartphonů?

Jiří Palyza 02.11.2023
info ikonka
Zdroj: divianyavilad/Pixabay

Nové prodejní výsledky za třetí kvartál tohoto roku srovnávají největší výrobce smartphonů na světě. Kdo se dostal na vedoucí pozici? Kdo vyrostl? A kdo se naopak bude muset mít do budoucna na pozoru?

Kapitoly článku

Analytická společnost Canalys, která sídlí v Singapuru, zveřejnila nejnovější údaje za třetí čtvrtletí roku 2023.

Od prvního čtvrtletí roku 2022 trh s chytrými telefony opakovaně klesá o zhruba 10 až 20 % ve srovnání s předchozím rokem. Podle analytiků současný jen velmi mírný pokles naznačuje trend celkového oživení trhu. Příčiny Canalys vidí v regionálním oživení a zvýšené poptávce po nových produktových upgradech.

Globální trh se smartphony je podle výsledků celkově stabilní. Zaznamenal pouze mírný pokles o jedno procento.

Mimořádně zajímavé jsou také tržní podíly jednotlivých výrobců v posledním sledovaném kvartále, tedy od července do září. Přestože vedoucí společnosti potvrdily své pozice, někteří výrobci mohou mít více důvodů k radosti než jiní.

Pětice největších výrobců a jejich tržní podíly


Tržní podíl ve Q3 2022 Tržní podíl ve Q3 2023

Samsung

22 % 20 % (-2 %)

Apple

18 % 17 % (-1 %)

Xiaomi

14 % 14 %

Oppo

10 % 9 % (-1 %)

Transsion

6 % 9 % (+ 3 %)

Ostatní výrobci

31 % 32 % (+ 1 %)

Zdroj: Canalys

Samsung zůstává lídrem trhu, Xiaomi má slušně našlápnuto

Rodina smartphonů Samsung
info ikonka
Zdroj: Daniel Romero/Unsplash
Je velmi pravděpodobné, že i díky široké nabídce smartphonů si jihokorejský gigant udrží svou vedoucí pozici.

I navzdory mírnému poklesu ve srovnání se třetím kvartálem roku 2022 Samsung zůstává na vrcholu celosvětového trhu se smartphony s celkovým podílem 20 %.

Svou významnou roli v tom hraje i jeho široké portfolio produktů. Samsung má své produkty dobře rozvrstvené a nabízí vše od základních zařízení přes oblíbenou střední třídu až po špičkové modely včetně skládacích. Je tedy schopen každému zákazníkovi nabídnout to správné zařízení. Jedinou vrásku snad může způsobit přibližně dvouprocentní ztráta oproti stejnému období v roce 2022.

Mohlo by vás zajímat

Na druhém místě je Apple s podílem 17 %. Kalifornské firmě se i nadále daří udržet si věrnou základnu fanoušků a poptávka po jejích iPhonech zůstává vysoká. Prodejním číslům pravděpodobně pomohlo i zářijové uvedení řady iPhone 15.

Ačkoli Apple oficiálně nezveřejňuje údaje o prodejích, zprávy naznačují, že se nové modely prodávají velmi dobře. Nicméně oproti třetímu čtvrtletí roku 2022 přeci jen ztrácí jedno procento tržního podílu.

Mohlo by vás zajímat

Xiaomi obsazuje třetí příčku se stabilním tržním podílem 14 %. Tím se také dostává v celosvětovém žebříčku před své čínské konkurenty Huawei a Oppo.

Podle společnosti Canalys Xiaomi těžila zejména z oživení na rozvíjejících se trzích, zatímco Samsung se ve stejné době trochu stáhl ze segmentu základní řady. Pravděpodobně pomohla i rozsáhlá nabídka produktů a podpora společnosti Google.

Mohlo by vás zajímat

Výrobci jako Huawei nebo Google se naopak ve třetím čtvrtletí do první pětky nedostali. Nové telefony Pixel, které Google uvedl na trh na začátku října, by se však mohly postarat o překvapení v následujícím kvartálu.

Oppo včetně OnePlus si zajistily čtvrté místo s devítiprocentním podílem. Canalys to přičítá silnému zastoupení v asijsko-pacifickém regionu.

Poté hned následuje prodejce Transsion, jehož produkty nejsou na evropském trhu příliš známé. Ve světě se mu ale podařilo svoji pozici posílit a jeho produkty se dobře prodávají zejména v Africe a na Blízkém východě. Společnost na pátém místě má celosvětový tržní podíl devět procent. Mezi první pěticí Transsion zaznamenal největší nárůst o tři procenta ve srovnání s loňským rokem.

Zdroj: Canalys


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme